دادستان پردیس از ترفند جدید زمین‌خواران خبر می‌دهد
دادستان شهرستان پردیس گفت: اخیراً برخی از زمین‌خواران با خریداری درختانی با عمر بیش از 6 سال، درختان را با ریشه از اطراف تهران به منطقه منتقل و در زمین‌هایی که تصرف کرده‌اند، غرس می‌کنند.
کد خبر: ۳۵۳۲۴
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱ 15 May 2015
دادستان شهرستان پردیس گفت: اخیراً برخی از زمین‌خواران با خریداری درختانی با عمر بیش از 6 سال، درختان را با ریشه از اطراف تهران به منطقه منتقل و در زمین‌هایی که تصرف کرده‌اند، غرس می‌کنند.

حیدر فتاحی امروز در گفت‌وگو با فارس، افزود: ساخت و سازهای غیرمجازی که این روزها در پردیس تخریب می‌شود، برای دو تا سه سال گذشته بوده؛ اما بعضی از ساخت و سازها طی یک سال اخیر انجام شده است.

وی تصریح کرد: ساخت بیشتر این بناها برای سال‌های گذشته بوده؛ اما معمایی که برای ما بدون جواب مانده، عدم اعلام جرم توسط مسئولان است.

دادستان شهرستان پردیس افزود: بناهای تخریب‌شده امروز طی یک سال و نیم گذشته ساخته شده که باعث تعجب است و سازندگان در حال حاضر نیز در حال تکمیل برخی نقاط بنا بودند و این نشان‌دهنده اهمال مدیران است.

فتاحی افزود: مسئولان اگر در روزهای اول، جلوی ساخت و ساز را می‌گرفتند، امروز نیازی به تخریب نبود؛ ما هر چقدر هم تخریب و پاک‌سازی را به خوبی انجام دهیم، این زمین به شکل بکر سابق باز نمی‌گردد و گونه‌های گیاهی در آن رشد نخواهد کرد.

وی تصریح کرد: برای اجرای قانون و جنبه بازدارندگی جرم مجبور به تخریب هستیم؛ اما اگر از ابتدا جلوی ساخت و ساز گرفته می‌شد، امروز شاهد از بین رفتن محیط‌های بکر نبودیم.

دادستان شهرستان پردیس ادامه داد: توصیه ما این است مردم این‌گونه ساخت و سازها را انجام ندهند؛ چون ریسک پرخطری است و اگر می‌خواهند تغییر کاربری دهند، قانون‌گذار راهکاری برای این موارد در نظر گرفته که باید با مراجعه به کمیسیون جهاد کشاورزی تقاضای خود را ارائه و طبق قانون کار خود را انجام دهند؛ اما در زمینه تصرف اراضی و کوه‌خواری، قانون اجازه هیچ‌گونه اقدامی را به افراد نداده و نخواهد داد.

وی تصریح کرد: مقوله تغییر کاربری اراضی با فعالیت مجرمانه تصرف اراضی و کوه‌خواری متفاوت است.

فتاحی اظهار کرد: در برخی موارد، افراد با تهیه قولنامه‌های جعلی و قدیمی ادعای مالکیت می‌کنند؛ همچنین اخیراً برخی از زمین‌خواران با خریداری درختانی با عمر بیش از 6 سال، درختان را با ریشه از اطراف تهران به منطقه منتقل و در زمین‌هایی که تصرف کرده‌اند، غرس می‌کنند تا بعد از مراجعه کارشناسان دادگستری ادعای حضور طولانی در این زمین‌ها را داشته باشند.

دادستان شهرستان پردیس افزود: این در حالی است که چند روز بیشتر از کاشت درختان نمی‌گذرد و آنها این اقدام را برای ثابت کردن سابقه حضور خود در منطقه تصرف‌شده انجام می‌دهند.

فتاحی بیان کرد: در این موارد، دستگاه قضا با مافیای زمین‌خواری هوشمندانه، با تدبیر و در راستای اجرای قانون برخورد می‌کند و با ورود دستگاه قضا، حیله این افراد نقش بر آب شده است.

دادستان شهرستان پردیس افزود: حوزه شرق استان تهران و بخش جاجرود مانند پالایه برای آلاینده‌های شهر تهران است و کوه‌ها و مناطق سرسبز جاجرود و حومه با جذب آلاینده‌ها اکسیژن را به شهر تهران منتقل می‌کند و امیدواریم روزی را شاهد باشیم که در این حوزه‌ها ساخت و ساز غیرمجاز، تصرف اراضی و کوه‌خواری وجود نداشته باشد و این طبیعت بکر خدادادی بدون کم و کاستی به نسل‌های آینده منتقل شود و یادگاری از ما برای نسل آینده کشورمان باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار