تابناک تهران - شهر پرند با افق جمعیتی ۷۵۰ هزار نفری هیچ کدام از زیر ساخت های یک شهر که برای آن طراحی شده را ندارد و هر بار با حادثه ای، شاهد سرباز زدن یکی از زخم های این شهر تازه تاسیس هستیم.
کد خبر: ۳۵۴۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۹ 03 January 2017
ایجاد مسکن‌های مهر شهرک آفتاب پرند با ساخت بیش از ۲۰۰ برج مسکونی ۱۴ طبقه در امتداد هم که در هر برج ۶۰ خانوار ساکن هستند، از نکاتی است که باید مورد توجه جدی مدیران شهر پرند قرار گرفته و ایجاد آتش نشانی و تجهیزات متناسب با بلند مرتبه سازی را مد نظر قرار دهند، چرا که اگر حادثه ای غیر طبیعی در این برج های مسکونی رخ دهد، آتش نشانی فاقد امکانات اولیه برای نجات جان شهروندان است.

آتش گرفتن دو باب مغازه لحاف دوزی و لوازم ساختمانی در شهرک آفتاب پرند (اواخر تیرماه جاری)، آتش سوزی شهر بازی کودکان در پارک فدک و آتش سوزی گسترده در شهرک صنعتی پرند (اوایل مردادماه جاری) که با خسارت ۱۰ میلیاردی همراه شد، از جمله آتش سوزی های مهیب اخیر این شهر جدید است که با تخریب ۱۰۰ درصدی همراه بوده و کسی مسئولیت این گونه حوادث را بر عهده نگرفته است.
پایتخت مسکن مهر ایران همچنان بدون آتش نشانی
البته مقصر اصلی این ماجراها آتش نشانی های تجهیز نشده در پایتخت مسکن مهر ایران است. شاید این اتفاقات قرار بود هشداری باشد برای مسئولان شهری که هر چه زودتر فکری برای مجهز کردن و ایجاد آتش نشانی در سایت‌های مسکن مهر به خصوص در برج های مسکن های مهر پرند کنند، اما انگار مثمر ثمر واقع نشد و مسکن مهری ها همچنان با نبود آتش نشانی های تجهیز نشده دست و پنجه نرم می کنند...

محمد امینی، سرپرست معاونت عمرانی فرمانداری رباط کریم، در گفت و گو با خبرنگار تابناک تهران، درباره عدم تجهیز آتش نشانی در شهر جدید پرند گفت: "تبعات عدم تجهیز آتش نشانی شهر جدید پرند گریبانگیر مردم خواهد شد."

وی  اظهارداشت:  "متاسفانه شهر جدید پرند با دارا بودن ساختمانهای بالای 10 تا 15 طبقه فاقد امکانات مورد نیاز آتش نشانی است و این امر اصلاً قابل اغماض نیست . وی از مسولان ذیربط خواستار توجه ویژه به این امر شد و تسریع در تجهیز و حتی افزایش مرکز آتش نشانی در شهرجدید پرند را از نیازهای اصلی این شهر عنوان نمود."

محمد امینی افزود: "علیرغم اعلام  و هشدار فرماندار و مجموعه فرمانداری متاسفانه شرکت عمران پرند به تعهدات خود مبنی بر تجهیز آتش نشانی این شهر پر جمعیت و بزرگ اقدام نکرده و این امر موجبات نارضایتی و نگرانی مسئولان در مواجهه با حوادث غیر مترقبه را فراهم آورده است."

محمد امینی، سرپرست معاونت عمرانی فرمانداری رباط کریم، در پایان خاطر نشان کرد: "ارائه برخی از خدمات به مردم نظیر آسفالت معابر و جدولگذاری و ... جزو نیازهای یک شهر است ولیکن استقرار مرکز آتش نشانی و تجهیز آن با توجه به ظرفیت شهری جزو ضروریات یک شهر است که باید مورد توچه قرارگیرد."
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار