سرپرست اورژانس کشور با تشریح فواید تشکیل سازمان فوریت‌های پیش بیمارستانی اورژانس بر افزایش سرعت در خدمت رسانی باکیفیت و رفع مشکلات اورژانس اشاره کرد و گفت: از همه مهمتر در حوزه پیشگیری و آموزش‌های همگانی نیز اقدامات مفیدی صورت می‌پذیرد.
کد خبر: ۳۵۵۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳ 04 January 2017
پیرحسین کولیوند در گفتگو، سازمان فوریت‌های پیش بیمارستانی اورژانس کشور اظهار داشت: اول اینکه از تصمیم هوشمندانه و عاقلانه نمایندگان مجلس تشکر می‌کنیم، زیرا هم اکنون اورژانس کشور با مشکلات عدیده ای مواجه است که تاثیر منفی آن برای مردم خواهد بود و مسلماً تشکیل سازمان فوریت‌های پیش بیمارستانی اورژانس کشورباعث چابکی و سرعت بخشیدن به ارائه خدمت به مردم می‌شود.
 
کولیوند ادامه داد: تشکیل سازمان فوریت‌های پیش بیمارستانی اورژانس کشورباعث می‌شود کیفیت کار نیروهای اورژانسی بالا رفته و کمبودها و نواقص کنونی اورژانس سریعتر مرتفع شود زیرا رئیس سازمان از نظر مدیریتی با شخص اول وزارتخانه نزدیکتر و بیشتر می‌شود و مسلماً سرعت تصمیم گیری‌ها در روند فعالیت‌های اورژانس بهتر می‌شود که تاثیر مثبتی بر ارائه خدمات بر مردم خواهد داشت.
 
سرپرست اورژانس کشور با اشاره به اینکه تشکیل سازمان فوریت‌های پیش بیمارستانی اورژانس کشور براساس سیاست‌های ابلاغی رهبری در حوزه سلامت بوده است، گفت: امیدواریم پس از تایید شورای نگهبان و با تشکیل سازمان فوریت‌های پیش بیمارستانی اورژانس کشور نیازهای تجهیزات، کمبود نیروهای انسانی اورژانس سریعتر مرتفع شود و از همه مهمتر در حوزه پیشگیری و آموزش‌های همگانی نیز بتوانیم گام‌های بلند و مفیدی برداریم.
 
جزئیات تشکیل سازمان فوریت‌های پیش بیمارستانی اورژانس کشور
 
به گزارش تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه 15 دی) قوه مقننه در جریان بررسی بخش سلامت لایحه برنامه ششم توسعه با 130 رای موافق، 63رای مخالف، 2رای ممتنع از مجموع 234 نماینده حاضر در صحن علنی مجلس ماده 87 این لایحه را تصویب کردند.
 
براساس مصوبه نمایندگان مجلس در بند (الف) این ماده تولیت نظام سلامت شامل سیاست‌گذاری اجرایی، برنامه‌ریزی‌های راهبردی، ارزشیابی، اعتبارسنجی و نظارت در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی متمرکز می‌گردد. کلیه اشخاص حقیقی وحقوقی اعم از دولتی و غیردولتی، از جمله ارایه‌کنندگان خدمات سلامت، سازمانها و شرکت‌های بیمه پایه و تکمیلی، موظفند از خط ‎‌مشی و سیاست‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با تأکید بر خرید راهبردی خدمات و واگذاری امور تصدی‌گری با رعایت ماده 13 قانون مدیریت خدمات کشوری و سطح بندی خدمات، تبعیت کنند.
 
نمایندگان همچنین یک جزء به بند الف الحاق کردند که بر اساس آن از زمان ابلاغ این قانون، سازمان بیمه سلامت از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منتزع و با حفظ شخصیت حقوقی و استقلال مالی بر اساس اساسنامه‌ای که به تصویب هیئت وزیران می‌رسد وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اداره می‌شود. اساسنامه این سازمان مطابق قانون به پیشنهاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.
 
در بند(ب) ماده 87 نیز نمایندگان ملت مصوب کردند به منظور توسعه کمی و کیفی،‌ ساماندهی و یکپارچه‌سازی شبکه اورژانس پیش بیمارستانی(115)، سازمان فوریت‌های پیش بیمارستانی اورژانس کشور به عنوان موسسه دولتی وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از محل منابع، ساختار و نیروی انسانی موجود ایجاد می‌گردد.
 
اساسنامه سازمان مذکور به پیشنهاد سازمان امور اداری و استخدامی کشور و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تصویب هیئت وزیران خواهد می‌رسد.
 
براساس تبصره این بند واحدهای استانی و شهرستانی سازمان فوریت‌های پیش‌بیمارستانی کشور کماکان به صورت ادغام یافته در شبکه‌های بهداشتی درمانی زیر نظر سازمان مذکور ارائه خدمت خواهند کرد.
 
نمایندگان مجلس همچنین در بند(ج) این ماده مقرر کردند فهرست رسمی دارویی ایران بر اساس نظام دارویی ملی کشور توسط وزارت بهداشت حداکثر هر سه ماه یک بار تدوین می‌گردد. تجویز داروهای خارج از فهرست یادشده،‌ تخلف محسوب شده و متخلف با توجه به شدت و ضعف عمل ارتکابی و تعدد و تکرار آن، حسب مورد به مجازات‌های مندرج در تبصره (1) ماده (28) قانون سازمان نظام پزشکی مصوب 1383 محکوم می‌شود.
 
علاوه برآن در تبصره یک این بند مصوب شد که آیین‌نامه‌ اجرائی بند فوق در شش ماه اول برنامه توسط سازمان و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (سازمان غذا و دارو) تهیه و به تصویب هیئت وزیران خواهد رسید.
 
وکلای ملت در تبصره 2 نیز وزارت بهداشت را موظف کردند نسبت به تهیه لیست فرآورده ها و داروهای سنتی و گیاهی کشور اقدام کند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار