کارشناس اقتصادی مسکن با تأکید بر اینکه مجلس نباید همراه با دولت به توقف طرح مسکن مهر رأی می‌داد گفت: توقف طرح مسکن مهر با توجه به نبود طرح جایگزینی برای این طرح موجب افزایش تقاضا و رشد قیمت‌ها خواهد شد.
کد خبر: ۳۵۵۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸ 06 January 2017
مجتبی بیگدلی در مورد رای نمایندگان مجلس به عدم تامین منابع مالی برای احداث واحدهای جدید مسکن مهر که اوایل هفته جاری به تصویب رسید، گفت: تا زمانی که طرح جدید جایگزین برای مسکن مهر که همان مسکن اجتماعی نامگذاری شده و هدف آن تامین مسکن اقشار کم درآمد است، آغاز نشده نباید طرح مسکن مهر متوقف شود.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس نباید به این لایحه که همانا بانک مسکن نسبت به تأمین باقیمانده تعهدات خود و تأمین منابع مورد نیاز مسکن مهر بدون تعهد احداث واحدهای جدید رای می دادند.

وی ادامه داد: علیرغم اینکه دولت یازدهم طرح مسکن اجتماعی را جایگزین طرح مسکن مهر کرده و بارها مسکن مهر را اقدامی نابجا دانسته است، اما عملا می‌بینیم که با گذشت 3 سال هیچ اقدام عملی برای آغاز طرح مسکن اجتماعی نیز با گذشت سه سال از عمر دولت یازدهم صورت نداده است.

بیگدلی خاطر نشان کرد: به هر حال کنار گذاشته شدن طرح مسکن مهر و جایگزین نشدن طرح جدید موجب افزایش تقاضا و رشد قیمت ها در آینده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مجلس اوایل هفته جاری بانک مسکن را موظف کرد نسبت به تأمین باقیمانده تعهدات خود و منابع مورد نیاز مسکن مهر بدون تعهد احداث واحد جدید با تشخیص وزارت راه و شهرسازی اقدام کند.

*دولت به بخش عرضه و ساخت مسکن تسهیلات بدهد

این کارشناس مسکن با اشاره به اینکه مهمترین مشکل کشور مسکن و اشتغال است خاطر نشان کرد:بیش از 1200 شغل با بخش مسکن در ارتباط هستند، پس وقتی اقتصاد کشور و بخش مسکن در رکود به سر می‌برد اشتغال با مشکل اساسی مواجه می شود، بنابراین دولت می تواند همانند سایر بخش ها که بانک ها به آنها تسهیلات مناسب ارائه می‌کنند به بخش مسکن نیز تسهیلات مناسب ارائه کنند تا ساخت و ساز از رکود خارج شود.

وی با تاکید بر اینکه مسکن بار اصلی اشتغال را در کشور بر دوش می‌کشد، ادامه داد: در 3 سال گذشته دولت هیچ اقدام اساسی برای بخش مسکن و خروج این بخش از رکود انجام نداده است و متاسفانه در زمان رکود دولت نپذیرفته است که نباید کارآفرین را شلاق بزند، بلکه باید در دوره رکود به کارفرما و کارآفرین مشوق و یارانه بپردازد.

بیگدلی گفت: وقتی در دوره رکود نرخ تورم کاهش یافته است چرا باید بانک‌ها سود بانکی را در حد 30 درصد نگه دارند و برای پرداخت تسهیلات 80 میلیون تومانی 40 میلیون تومان را یک سال از سپرده‌گذار مسکوت نزد خود نگه دارد پس اگر می خواهیم مسکن از رکود خارج شود نباید محدودیت ایجاد کنیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار