رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پردیس از اجرای دومین مرحله طرح ساعتی با محیط بانان در مدارس این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۳۵۵۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶ 06 January 2017
سید حسن فراهانی با اعلام این خبر گفت: هدف از اجرای این طرح علاوه بر ارتقاء سطح آگاهی زیست محیطی دانش آموزان و آشنایی با وظایف محیط بانان، شناخت اکوسیستم های متفاوت و مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست، مناطق شکار ممنوع، پارک های ملی، آثار طبیعی ملی و ارزش و اهمیت حیات وحش می باشد.
وی افزود: استمرار اجرای این طرح با هدف آشنایی دانش آموزان با وظیفه و کار محیط بانی و همچنین شناخت بیشتر حیات وحش و چگونگی حفظ آن در راستای افزایش فرهنگ زیست محیطی دانش آموزان می باشد.
فراهانی ضمن تقدیر از مسئولین آموزش و پرورش شهرستان پردیس که کمال همکاری لازم را با محیط زیست در اجرای این طرح داشتند گفت: مرحله دیگری از طرح ساعتی با محیط بانان در دبستان استاد شهریار شهرستان پردیس اجرا شد که در طی آن کارشناسان و محیط بانان این اداره نسبت به ارائه توضیحات و آموزش های لازم برای دانش آموزان اقدام و در پایان با اهدای جوایزی به دانش آموزان به سوالات دانش آموزان در مورد مسائل مرتبط پاسخ دادند.
وی تاکید کرد: اولین و مهم ترین اقدام در حوزه حفاظت از محیط زیست و افزایش مشارکت جوامع محلی، فرهنگ سازی حفاظت از محیط زیست می باشد که در این راستا ادارات حفاظت محیط زیست و آموزش و پرورش و رسانه ها نقش مهمی را ایفا می کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار