سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر از جلوگیری از فعالیت یک واحد آلاینده ذوب باتری در چهاردانگه این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۳۵۷۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱ 09 January 2017
ولی اله محمدی با اعلام این خبر گفت:  پیرو اخطاریه های صادره  به یک واحد ذوب باتری مبنی بر فعالیت غیر اصولی و آلاینده استخراج سرب و ذوب باتری و بی توجهی مسئولین واحد ، پایان هفته گذشته و با هماهنگی به عمل آمده با نیروی انتظامی این واحد غیر مجاز پلمپ و از ادامه فعالیت آن جلوگیری به عمل آمد.
وی افزود :  این واحدهای غیر مجاز با استقرار در مناطق حاشیه ای شهرستان اقدام به جمع آوری باتری های فرسوده خودرو و شکستن پوکه  پلاستیکی آنها و ذوب سرب داخل باتری ها از طریق کوره های غیر مجاز سرب نموده  که این امر علاوه بر آلودگی شدید هوا و تولید ترکیبات اکسیدهای نیروژن، سرب و مونوکسید کربن موجب آلودگی شدید خاک منطقه به فلزات سنگین و خطرات زیست محیطی و بهداشتی می شود.
محمدی در پایان با تاکید بر اجرای طرح پایش جهادی واحدهای صنعتی و خدماتی در شهرستان اسلامشهر اظهار داشت: با اجرای این طرح صنایع شهرستان  و واحدهای آلاینده به صورت شبانه روزی زیر ذره بین محیط زیست قرار داشته و در صورت مشاهده هر گونه تخلف موضوع با جدیت پیگیری شده  و برخوردهای قانونی لازم به عمل می آید.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار