معاون درمان وزیر بهداشت گفت: آیت‌الله هاشمی زمینه بیماری قلبی داشتند و پیشتر به پزشکان مورد اعتماد خودشان مراجعه کرده ولی مشکل جدی نداشتند که کار روزانه را دچار اختلال کند.
کد خبر: ۳۵۷۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶ 09 January 2017
محمد حاجی آقاجانی معاون درمان وزیر بهداشت در نشست خبری در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه در کمک رسانی به آیت الله رفسنجانی کوتاهی شده است، گفت : ایشان نپذیرفته بودند تیم پزشکی همراهشان باشد و فقط در سفرهای شهرستان می‌پذیرفتند.

وی ادامه داد: ایشان زمینه بیماری قلبی داشتند و پیشتر به پزشکان مورد اعتماد خودشان مراجعه ولی مشکل جدی نداشتند که کار روزانه را دچار اختلال کند.

آقاجانی درباره صحبت وزیر بهداشت گفت: آیت الله هاشمی از زمانی که وارد بیمارستان شدند تیم تخصصی همه اقدامات ممکن را انجام و کار بیشتری در هیچ مرکز دیگری نیز نمی شد انجام داد.

حاجی آقاجانی افزود: ایشان تیم پزشکی را مستمر کنار خود نپذیرفته بودند و درباره آخرین پرونده پزشکی ایشان از پزشکان خودشان باید سؤال شود و من در تیم پزشکی ایشان نبودم؛ اما سکته قلبی در این سن و با توجه به سابقه بیماری قلبی دور از ذهن نیست.

وی افزود: ایشان زمانی که به اورژانس منتقل شدند دچار وقفه کامل قلبی و تنفسی بوده ولی فوری متخصص قلب، بیهوشی، اورژانس و پرستار زبده حضور یافته و همه اقدامات اعم از احیا، تنفس مصنوعی، ماساژ قلبی و تزریق انواع دارو انجام شد.

معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: همچنین تعبیه ضربان ساز مصنوعی قلب نیز انجام و اقدامات لازم 90 دقیقه به طول انجامید ولی در نهایت ایشان ساعت 19 و 30 دار فانی را وداع گفتند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار