عضو شورای شهر تهران از بررسی طرح الزام شهرداری به ارائه لایحه استفاده از ظرفیت‌های بوستان‌ها در کمسیون فرهنگی شورای شهر خبر داد.
کد خبر: ۳۵۸۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲ 10 January 2017
مجتبی شاکری ، با بیان اینکه شهرداری و شورای شهر برای ارتقاء فرهنگ، مکمل یکدیگر هستند، افزود: در سطح شهر 2200 بوستان در مناطق 22 گانه در اختیار است اما هیچ برنامه‌ای برای استفاده فرهنگی آن در دست نداریم ! برهمین اساس قصد دارم طرحی را مطرح کنم که بر اساس آن، بوستان‌ها برنامه‌های فرهنگی پیوسته داشته باشند و جایگاه‌های مناسب و سنجیده برای اجرای برنامه هایی همچون گالری آثارهنری، تئاتر خیابانی ، کرسی قرائت قرآن،  حلقه داستان گویی و کلاس های حقوق شهروندی و... می‌تواند ابعاد بهره گیری از ظرفیت های فرهنگی هنری در بوستان ها باشد.

وی افزود: بوستانهای شهر تهران فوق العاده ارزشمند است و از طرفی بسیاری از مدارس دچار کمبود فضای ورزش و تفریحات علمی هستند در صورتی که شهرداری با آموزش‌وپرورش تفاهم‌نامه امضا کنند، هر مدرسه در محله می تواند از بوستان‌های نزدیک خود برای اوقات و برنامه های منظمی از این دست استفاده کند و می‌توان گفت ترجمان عدالت در شهر در این گونه تعامل ها قابل رویت است.

وی با بیان آنکه این موضوع در کمیته فرهنگی بحث شده است و درحال مطالعه و سنجش ابعاد مختلف آن هستیم. آموزش و پرورش هم از این طرح استقبال کرده است چرا که مساله کمبود فضای ورزشی و نشست های علمی و کوچک بودن حیاط مدرسه مشکل ایجاد می کند در ادامه به نیاز فرهنگی شهر اشاره کرد و گفت: دستگاه‌های متولی فرهنگ نسبت به اهداف انقلاب و ارمان های امام خمینی (ره) و رهبری پویایی لازم را نداشته‌اند و نتوانستند وظایف خود را انجام بدهند و مقام معظم رهبری بارها ناخرسندی خود را بیان کردند.هرچند که مردم در عمل به فرهنگ انقلاب از دستگاهها جلوتر هستند. رشد مجموعه‌های خودجوش مردمی همچون جشنواره فیلم عمار که توانست در سطح بین‌المللی ظاهر شود موید همین پیشتازی مردم نسبت به دستگاههای موظف بوده است و

وی افزود: ساخت مستند با مضامین اربعین ، سوریه، عراق و فلسطین بسیار خوش درخشیده است. در حوزه شعر آیینی و انقلابی، خاطره نویسی و داستان کوتاه هم پیشرفت چشمگیری داشتیم. علاوه بر آن در فضا سازی های شهری هم سازمان زیبا سازی برای تولید آثار به کمپین ها و سمپوزیوم های کارهای تیمی روی آورده است.

شاکری حمایت های شهرداری از اقدامات فرهنگی و شخصیت های حقیقی و حقوقی تاثیرگذار در عرصه فرهنگ را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در بخش‌هایی این حمایت به نظرم موفق بوده است به طور مثال نمایشگاه فرهنگی عطر سیب نشان دهنده اعتنای شهرداری به مفاهیم عمیق فرهنگی بود اما باید این حمایت ارتقا یابد. البته باید تصمیم برای حمایت درست اتخاذ شود که با هزینه کمتر نتیجه بهتری عاید فرهنگ کشور شود. به طور مثال ما می توانیم با سهم حمایت اندکی که از مساجد می کنیم در کنار آورده های چند برابر مسجد حتی بیشتر از فرهنگسراها بهره بگیریم.

براساس اعلام سازمان فرهنگی  وهنری شهرداری تهران، وی درباره جشنواره فیروزه و مشارکت گسترده شهروندان در آن نیز اظهار کرد: مشارکت دادن مردم در رویداد های فرهنگی باعث می شود که نوعی نگاه دقیق و هنری در آنان ایجاد شود و آموزش های ضمنی به استعدادهای برتر در این رخدادها می تواند گروههای ارزشمند با ایده های نو را برای دیگر موضوعات شهری به صحنه بیاورد و به این ترتیب سرمایه اجتماعی قابل توجهی را با مشارکت شهروندان با مجموعه مدیریت شهری همراه کند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار