وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به آمار بالای طلاق، اعتیاد و بیکاری و نوع شرایط زندگی گفت: هر کدام از این موارد به طریقی سبب تولید بیماری اعصاب و روان خواهد شد.
کد خبر: ۳۶۰۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰ 14 January 2017
سید حسن قاضی زاده هاشمی پیش از ظهر امروز در کنفرانس خبری خود با خبرنگاران اظهار کرد: حداقل نیاز کشور به تخت‌های اعصاب و روان در کشور 10هزار تخت است که باید به صورت اورژانسی ساخته و به بهره برداری برسد.
 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیماران اعصاب و روان را از جمله بیماران معصوم و مظلومی برشمرد که مورد حمایت جدی از طرف خانواده‌ها، شهروندان، بیمه‌ها و دستگاه‌های مسؤول نمی‌شوند و تعداد آنها روز به روز در حال افزایش است.
 
هاشمی متوسط بیماران اعصاب و روان در کشور را از متوسط جهانی بیشتر عنوان کرد و افزود: دلیل بالا بودن آمار بیماران اعصاب و روان عواقب و تبعات ناشی از جنگ خانمان سوزی که به کشور تحمیل شد، حوادث و بلایای طبیعی مانند زلزله‌ای که در بم و رودبار اتفاق افتاد علاوه بر این حوادث و سوانح رانندگی که سالانه جوانترین افراد را هم به کام مرگ می‌کشاند.
 
وی در ادامه با اشاره به آمار بالای طلاق، اعتیاد و بیکاری و نوع شرایط زندگی گفت: هر کدام از این موارد به طریقی سبب تولید بیماری اعصاب و روان خواهد شد.
 
هاشمی رسانه‌ها  و فضای مجازی را یکی از عوامل کاهش یا افزایش بیماری اعصاب و روان برشمرد و گفت: رسانه‌ها می‌تواند با کارکرد دوگانه می‌تواند یا آرامش بخش باشند یا سبب بروز و گسترش آنها شوند.
 
وی گفت: خوشحالیم که یک‌هزار تخت به تخت‌های قبلی اضافه شد اما ناراحتیم چرا که چاره ما اضافه شدن تخت، دارو، بیمارستان و دکتر نیست بلکه چاره درد توجه والدین، تغییر سبک زندگی و حضور پر رنگ مادران در کانون خانواده است.
 
هاشمی با بیان اینکه در گذشته روابط بهتر و صمیمانه‌تر بود و خانواده‌ها ارتباط بیشتری با فرزندان خود داشتند متذکر شد: با ماشینی شدن زندگی فضای خانواده نیز تغییر کرد و آمار بیماران اعصاب و روان بیشتر شد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار