تابناک تهران - وجود پایانه در نسیم شهر یک ظرفیت اقتصادی به شمار می آید، چرا که این شهرستان نقطه عطف استان تهران به غرب کشور است، اما مشکلات و مسائل مربوط به آن باید هر چه سریع‌تر رفع شود. طبق گفته های فرماندار بهارستان تصمیمات خوبی اتخاذ شده و مردم نسیم شهر به زودی شاهد اقدامات خوبی خواهند بود.
کد خبر: ۳۶۰۸۶۹
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵ 15 January 2017
بهارستان با مساحتی بالغ بر ۶۲ کیلومتر مربع یکی از متراکم ترین و پرجمعیت ترین مناطق استان تهران و حتی کشور به شمار می آید. این شهرستان نقطه مهمی در اتصال استان تهران به غرب کشور است، و روزانه هزاران دستگاه خودروی سبک و سنگین از مرکز این شهرستان عبور می کنند.
 
وجود پایانه در نسیم شهر را می توان یک ظرفیت اقتصادی به شمار آورد، ولی ایجاد  مشکلاتی از قبیل مسائل امنیتی، ترافیک و آلودگی هوا و محیط زیست به واسطه تردد روزانه هفت هزار وسیله نقلیه سبک و سنگین به این پایانه،  به یکی از دغدغه های اصلی مسئولان شهرستان و شهروندان بدل شده است.
 تصمیمات جدید در راه پایانه حمل و نقل نسیم شهر
بیژن سلیمان پور، فرماندار بهارستان، در گفت و گو با خبرنگار تابناک تهران با اعلام این خبر که بزودی شاهد اقدامات خوب و مثبتی در پایانه حمل و نقل کالای استان تهران واقع در نسیم شهر خواهیم بود، گفت: "در این مدت یک سال گذشته با مدیرکل سابق و فعلی پایانه های استان تهران و راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران در محل فرمانداری برگزار و مسایل و انتظارات متقابل مطرح و تصمیمات خوبی در راستای حل مشکلات پایانه  اتخاذ شد ."
 
وی ادامه داد : "قرار گرفتن پایانه در جوار نسیم شهر می تواند فرصت اقتصادی برای این شهر و شهرستان بهارستان تلقی شود ، اما به علت عدم همکاری و هماهنگی مناسب بین مدیریت پایانه و مجموعه مدیریتی شهرستان  درگذشته  هیچ بهره ای از وجود پایانه نصیب شهر نشده است ."
 
سلیمان پور اظهار داشت: "در حال حاضر روزانه به طور میانگین چهار هزار دستگاه خودورو سبک و سنگین به پایانه نسیم شهر تردد می کنند که همه از معابر و محورهای درون شهری نسیم شهر عبور می کنند . این موضوع علاوه بر استهلاک آسفالت خیابانها و آلودگی های زیست محیطی ، گاهی منجر به حوادث جرحی و فوتی نیز شده است."
 
وی اظهار کرد: "در این راستا و با تفاهم صورت گرفته با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران و به منظور جبران بخشی از این آسیبهایی که به زیرساختهای شهری وارد می شود ، از منابع پایانه دو دستگاه پل عابر پیاده در سطح نسیم شهر در حال نصب است.همچنین مقرر شد علاوه بر نصب علایم راهنمایی و رانندگی در مسیر بلوار پایانه و افزایش  ورودی های پایانه از ان مسیر ، کامیونها و وسایل نقلیه سنگین از مسیر بلوار اصلی نسیم شهر به داخل پایانه رفت و آمد نکنند ."
 
فرماندار بهارستان با اشاره به مشکلات این پایانه افزود: "عدم حضور نیروی انتظامی در داخل پایانه و پارک کامیونها در اطراف ورودی پایانه از نمونه مشکلات است. طبق توافقهای صورت گرفته ، کار احداث یک پارکینگ هفت هکتاری در داخل پایانه آغاز شده و امیدواریم تا دهه مبارک فجر به بهره برداری برسد . با بهره برداری از این پارکینگ همه خودروها باید به داخل آن هدایت شوند و از پارک در مسیر بلوار اصلی شهر خودداری کنند .هم چنین قرار است پایانه محل و امکانات مورد نیاز برای استقرار پلیس در پایانه را در اختیار فرماندهی انتظامی شهرستان قرار دهد ."
 
وی در پایان با تأکید بر لزوم استقرار شعبه حل اختلاف در این پایانه گفت: "راه اندازی شعبه حل اختلاف ویژه پایانه نیز یکی دیگر از مسایلی بود که با نظر مساعد رئیس  دادگستری شهرستان و همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در آینده ای نزدیک انجام می شود . این موضوع می تواند به کاهش مراجعات به مراجع قضایی شهرستان کمک کند."
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار