مشاور کیفی شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: میزان تولید آب شرب تهران امسال نسبت به سال گذشته ۲۰ میلیون متر مکعب افزایش یافته است.
کد خبر: ۳۶۰۹۲۰
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱ 15 January 2017

احمد مشیریبا اشاره به این‌که مرحله اول طرح سلامت انتقال هرچه بهتر کمی و کیفی آب شرب به مناطق جنوبی تهران ٤٤ ماه پیش انجام شده است و مرحله بعدی آن تا پایان سال انجام می‌شود، گفت: آب شرب تهران از لحاظ کیفی بعد از این‌که طرح بزرگ تصفیه‌خانه ماملو آب شرب را به تهران و به شهرری انتقال داد یک‌سان شده است.

مشیری ادامه داد: در مرحله نخست طرح سلامت، آب شرب از تصفیه‌خانه کن در شمال تهران به یافت‌آباد و از سد ماملو به شهرری منتقل شد که این طرح عملا کیفیت آب تهران را از شمال تا جنوب تهران یک‌سان کرد.

مشاور کیفی شرکت آب و فاضلاب استان تهران اضافه کرد: امسال آب برای شهر تهران تولید و توزیع می‌شود که نسبت به پارسال حاکی از ٢٠ میلیون متر مکعب افزایش تولید است.

مشیری خاطرنشان کرد: از یک میلیارد و ٥٠ میلیون متر مکعب آب تولیده‌شده حدود ٧٠٠ میلیون متر مکعب آب از سدهای پنج‌گانه تهران (کرج، طالقان، لتیان، لار و ماملو) و ٣٠٠ میلیون متر مکعب از چاه‌ها تأمین می‌شود که با اختلاط آب‌های سطحی و چاه‌ها آب باکیفیت در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

او تأکید کرد: آب شرب هیچ چاهی به طور مستقیم در اختیار مشترکان و مصرف‌کنندگان قرار نمی‌گیرد و پس از اختلاط آب سطحی با آب چاه، آب شرب وارد مخزن شده و توزیع می‌شود.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار