تابناک تهران - مترو وسیله‌ای که قرار بود تنها راحتی، سرعت و امنیت را برای پایتخت نشینان به همراه داشته باشد، وسیله ای شد برای مرگ های خود خواسته... خودکشی هایی در ملاء عام ....
کد خبر: ۳۶۶۸۵۱
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶ 25 January 2017
ازایستگاه شهید بهشتی در فروردین ٨٤ بود که سریال پر ازاندوه خودکشی های مترو در مقابل چشمان مسافران آغاز شد تا همین هفته گذشته در مترو آزادی.... البته هنوز مشخص نیست سریال مرگ مسافران مترو در کدام ایستگاه به پایان می‌رسد، آیا اصلاٌ پایانی دارد؟؟؟؟
 
چند سالی هست که شهردار تهران اجرای طرح درهای شیشه‌ای موسوم به سیستم P.S.D را وعده داده است. وعده‌ای که البته تاکنون رنگ واقعیت به خود نگرفته است. ازدحام مترو به مسأله همیشگی قطار شهری تبدیل شده است، ازدحامی که گاهی مرگ ناخواسته را برای مسافران به همراه دارد و گاهی راهی می شود برای خودکشی راحت تر!!!
 شهرداری 50 میلیون تومان از بودجه مترو را تأمین می کند
چهارم آبان ماه سال جاری بود که یک فوریت طرح نصب درب‌های بازشو محافظ سکوی مترو در ایستگاه‌های پر ازدحام به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.
 
محمد احمدی بافنده، مدیر عامل بهره برداری شرکت مترو تهران، در گفت و گو با خبرنگار تابناک تهران، درباره نصب درب‌های بازشو محافظ سکوی مترو گفت: "طرح اجرای درب‌هایPSD یا همان محافظ برای برخی خطوط مترو در شورای شهر تهران مصوب شد که به دنبال این امر در نمایشگاه امسال مشارکت تولید کنندگان ایرانی در صنعت مترو، غرفه های تولید کننده آخرین دستاوردهای خود را ارائه کردند."
 
وی ادامه داد: "سعی داریم تا ساخت قطعات مترو به طور انحصاری فقط در اختیار یک یا دو شرکت نباشد، بلکه خواهان ورود شرکت های دیگر به این امر هستیم."
 
بافنده با اشاره به اینکه ورود شرکت های دیگر محقق نمی شود، افزود: "بر اساس آیین نامه مالیاتی باید شرکت ها در مناقصه حضور یابند اما به دلیل کم بودن فعالیت شرکت ها در این زمینه، این امر محقق نمی شود، برای رفع این مشکل، باید شرکت های خصوصی تولیدکننده قطعات از امتیاز شرکت های دانش بنیان بهره‌ مند شوند."
 
وی بیان داشت: "شرکت مترو ماهانه حدود 70 میلیارد تومان هزینه جاری دارد که 50 میلیارد تومان آن توسط شهرداری برای تأمین حقوق پرداخت شده و مابقی آن به وسیله فروش بلیت، ثبت تبلیغات و غیره فراهم می شود."
 
محمد احمدی بافنده، مدیرعامل شرکت مترو تهران، در پایان گفت: "طی 11 سال اخیر صنعت مترو توانسته از انتشار 14 هزار تن مواد آلاینده جلوگیری کند و تقویت و گسترش مترو در کاهش آلودگی هوا نقش مهمی را ایفا کرده است."
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار