رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«شانس بازگشت مینو خالقی به مجلس چقدر است؟»،«مردان تقریبا همه متحجرند!»،«تامین منابع مالی خرید هواپیما به مشکل خورد!»،«تذکر جدی عضو هیات رییسه مجلس به نمایندگان: کف نزنید بچه‌ها!»و .. رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۳۷۱۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۲ 01 February 2017

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

عارف بار دیگر همه را به سکوت دعوت کرد

محمدرضا عارف، رئیس مجمع نمایندگان تهران در خصوص گزارش امروز قالیباف در مجلس با بیان اینکه گویا برخی بزرگتر از آن هستند که عذرخواهی کنند، گفت: از ابتدای وقوع حادثه پلاسکو تاکید شد تا با نگاه سیاسی به این موضوع پرداخته نشود و هم اکنون هم با توجه به مشکلات مطرح و گزارش‌ شهردار تهران که در صحن اعلام شد بهترین کار سکوت است که باید پیشه خود قرار دهیم.خانه ملت این خبر را منتشر کرد.


اظهارات وزیر اطلاعات درباره تجهیزات امنیتی پاستور

حجت الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات در پاسخ به این سوال که آیا ورود تجهیزات امنیتی و اطلاعاتی به نهاد ریاست جمهوری با هماهنگی وزارت اطلاعات بوده است؟ اظهارداشت: البته این وسایل نه امنیتی بوده و نه اطلاعاتی، ممکن است برای اطمینان و برای سلامت امنیتی نهاد ریاست جمهوری، وسایلی را ببرند که اعمال شناسایی را انجام دهد. وی در پاسخ به این سوال که آیا این عمل با هماهنگی وزارت اطلاعات صورت گرفته است؟ گفت: اصلا این عمل توسط وزارت اطلاعات بوده است. پیش از این آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه پیرامون ورود تجهیزات امنیتی به نهاد ریاست جمهوری عنوان کرده بود: «ورود این تجهیزات با اجازه که بوده است؟ به چه وجهی بوده است؟ پولش از کجا آمده است؟» انتخاب این خبر را منتشر کرد.


شانس بازگشت مینو خالقی به مجلس چقدر است؟

علی مطهری درباره مصوبه اخیر مجلس در خصوص قانون انتخابات، گفت: اصرار مجلس بر نظر خود در استفساریه تبصره ۴ ماده ۵۲ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی که پس از دو بار رفت و برگشت به شورای نگهبان انجام گرفت و طبق آن شورای نگهبان پس از مهلت 20 روزه مذکور در این قانون نمی‌تواند مجددا درباره صلاحیت یک نامزد انتخابات مجلس اظهار نظر کند، به این معنی است که این مصوبه باید به مجمع تشخیص مصلحت نظام برود تا این مجمع میان مجلس و شورای نگهبان داوری و حکم نهایی را صادر کند. وی افزود: اگر مجمع این مصوبه را به سرعت در دستور کار خود قرار دهد و به نفع مجلس رای بدهد با توجه به اینکه از نظر حقوقی استفسار عطف به ماسبق می‌شود و شامل گذشته نیز می‌گردد، در این صورت خانم مینو خالقی منتخب مردم اصفهان که به ناحق کنار گذاشته شد می‌تواند وارد مجلس شود. ایسنا این خبر را منتشر کرد.


فقط رهبری می‌تواند جای آیت‌الله هاشمی را برای اصلاح‌طلبان پر کند

فاطمعه راکعی، بعال اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با روزنامه آرمان گفت: به نظر من در شرایط کنونی که آیت‌ ا...هاشمی در بین ما نیست، اصلاح‌ طلبان باید فقدان آیت ‌ا...هاشمی را با ارتباط دوطرفه با رهبر معظم انقلاب پر کنند. متاسفانه پس از روی کار آمدن احمدی ‌نژاد برخی گروه‌ ها تلاش کردند بین جریان اصلاحات و رهبری فاصله ایجاد کنند و شرایط را به شکلی تداعی کنند که جریان اصلاحات نباید در تصمیم گیری و تصمیم ‌سازی نقش داشته باشد. این در حالی است که کسانی که چنین اهدافی را دنبال می‌ کردند با سیاست‌ های اشتباه خود آسیب‌ های زیادی به کشور و مردم زدند و کشور را به لبه پرتگاه بردند. در نتیجه در شرایط کنونی زمان آن فرارسیده که دست بدخواهان و تنگ نظران از فضای تصمیم گیری کشور کوتاه شود و به جای آن دلسوزان و مدیران خردمند و متعهد برای مردم تصمیم گیری ‌کنند.


نعمت‌زاده: نامه توکلی دروغ است

نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به پرسش ایسنا درباره نامه اخیر احمد توکلی به معاون اول رئیس‌جمهور درباره وزیر صنعت، اظهار کرد: همه این نامه دروغ است و آقای توکلی باید در این باره توضیح دهد. من قبلا از ایشان شکایت کرده‌ام و دادگاه نیز به او گفته است صحبت‌هایشان را تمام کند اما متاسفانه ایشان گاهی از این حرف‌ها می‌زنند.


حمایت مجلس از ایرانیان مقیم آمریکا

صحن نمایندگان در پی تصمیم اخیر رییس جمهور آمریکا در بیانیه‌ای، حمایت خود را از هموطنان ایرانی به ویژه ایرانیان مقیم آمریکا اعلام کرده و این اقدام را اهانت به ملت ایران دانستند. احمد امیرآبادی عضو هیات رییسه مجلس اظهار کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی حمایت خود را از همه هموطنان ایرانی خارج از کشور از جمله ایرانیان مقیم آمریکا اعلام نموده و تصمیم اخیر این کشور را اهانت به ملت ایران و امت اسلامی می‌داند. ایسنا این خبر را منتشر کرد.


مردان تقریبا همه متحجرند!

فائزه هاشمی روز دوشنبه درنشست هم اندیشی نمایندگان ادوار زن مجلس که در محل کمیسیون اصل 90 برگزار شد، ضمن استقبال از برگزاری این نشست اظهارکرد: برگزاری این نشست من را یاد ائتلاف اسلامی زنان که در گذشته میان نمایندگان اصولگرا و اصلاح طلب زن مجلس برگزارمی شد، انداخت. نماینده مردم تهران در دوره پنجم مجلس شورای اسلامی گفت: در مسائل زنان، اصولگرا و اصلاح طلب نداریم و مردان تقریبا همه متحجرند و تا زمانی که خانم ها نباشند و مبارزه و تلاش نکنند معمولا چیزی به دست نمی آید. یعنی مبارزه برای حقوق زنان دائمی است و همیشه باید ادامه داشته باشد. هاشمی با تاکید براینکه این جلسات باید ادامه پیدا کند، خاطرنشان کرد: ما برای اینکه به نتیجه خوبی در موضوع زنان برسیم باید این جلسات را ادامه دهیم. ناطقان این خبر را منتشر کرد.


تامین منابع مالی خرید هواپیما به مشکل خورد!

رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی اذعان داشت که در مورد خرید هواپیما و ارایه تسهیلات از صندوق توسعه ملی "هنوز نه به دار است و نه به بار" و هنوز چیزی به صندوق توسعه معرفی نشده است. تسنیم این خبر را منتشر کرد.


شیوه جدید کسب درآمد داعش؟

به نقل از راشا تودی، یک مقام ارشد اطلاعاتی ایتالیا اعلام کرد گروه تروریستی داعش که با کمبود درآمد و منابع مالی مواجه شده است، برای جبران آن به قاچاق مهاجران غیرقانونی به اروپا روی آورده است. وی در گفتگو با یک روزنامه ایتالیایی گفت: "این تروریستها که از بخشهای تحت تصرف خود در سوریه و عراق بیرون رانده شده اند، پول زیادی را که از راه قاچاق نفت بدست می آوردند، از دست داده اند. اما آنها شیوه جدیدی برای کسب درآمد یافته اند. گروه تروریستی داعش اخیرا به شدت عقب نشینی کرده است. منابع درآمد این گروه که از طریق قاچاق نفت و آثار باستانی فراهم می شد، نابود شده است. ما معتقدیم روی آوردن عناصر داعش به قاچاق انسان شیوه جدید کسب درآمد آنهاست." باشگاه خبرنگاران این خبر را منتشر کرد.


فحش‌های ایرانی به ترامپ مورد توجه خبرگزاری روس

اسپوتینگ روسیه نوشت: بعضی شهروندان ایرانی در راهپیمایی خود علیه ترامپ پلاکاردهایی در دست گرفتند که به زبان فارسی شعاری بر روی آن نوشته شده است. در بیشتر این پلاکاردها مضامین به زبان فارسی است اما با حروف انگلیسی نوشته شده است. در بعضی دیگر از این پلاکاردها توهین هایی به ترامپ نوشته شده است که بسیار جنبه طنزگونه دارد. بعضی از این توهین ها حتی در زبان فقط در بین جوان ها کاربرد دارد و شاید بعضی از فارسی زبانان حتی متوجه معنی آن نیز نشوند. مثلا کاربری در عکسی که در توییتر منتشر کرده است راهپیمایی مردم را در سانفرانسیسکو را نشان می دهد. در میان پلاکاردهایی که در دست مردم است شخصی خطاب به ترامپ نوشته است " دهنت سرویس" که مضمون بسیار عامیانه دارد. و یا شخص دیگری نوشته است که "خاک بر سرت".


وجود افراد دو تابعیتی در دولت واقعیت ندارد

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور در پاسخ به تذکر حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر اظهار داشت که وجود افراد دو تابعیتی در دولت واقعیت نداشته و چنین فردی در دولت وجود ندارد.رنجبرزاده عضو هیات رییسه مجلس در پایان جلسه علنی امروز مجلس ابراز کرد: جمشید انصاری رییس سازمان اداری و استخدامی کشور در پی تذکر حاجی دلیگانی که در جلسه 95.08.25 قرائت شد مبنی بر وجود افراد دو تابعیتی در حوزه مسئولان و مدیران ارشد کشور اظهار کردند که مطالب مطروحه درخصوص افراد دو تابعیتی در دولت واقعیت نداشته و چنین فردی در دولت وجود ندارد.طبق ماده 95 قانون مدیریت واگذاری مسئولیت به افراد دو تابعیتی منع قانونی دارد.این مطلب در ایسنا منتشر شده است.


تذکر جدی عضو هیات رییسه مجلس به نمایندگان: کف نزنید بچه‌ها!

عضو هیئت رییسه مجلس به کف زدن نمایندگان در صحن مجلس واکنش نشان داد.احمدي لاشكي در بخش پاياني نطق ميان دستورش كه به حمايت از معلم‌ها اختصاص يافته بود، دوبيتي از باباطاهر را با حذف دو مصرع به سبك خود خواند:

تو که نوشم نه‌ای نیشم چرایی/ نمک پاش دل ریشم چرایی

نمايندگان بعد از پايان اين شعرخواني لاشكي با كف زدن او را تشويق كردند كه موجب واكنش عضو هئيت رئيسه مجلس شد.غلامرضا كاتب براي اينكه همكارانش را آرام كند، با جديت به آن ها گفت: كف نزنيد بچه‌ها!


تغییر نام بندر امیرآباد به آیت الله هاشمی

زمان بنادر اعلام کرد در راستای پاسداشت مقام شامخ و نقش ارزنده‌ای که مرحوم حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دوران سازندگی ایفا کردند و تأثیر سیاست‌ها، تصمیمات و حضور فعال آن مرحوم در راه‌اندازی و توسعه کریدور شمال- جنوب و بندر استراتژیک و حیاتی امیرآباد به­‌عنوان هاب بنادر شمالی، و همچنین نقش مؤثر این بندر در ارتباطات بین‌المللی و کشورهای CIS، هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی در جلسه شماره ۱۸۶۴، پیشنهاد تغییر نام «بندر امیرآباد» به «بندر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی»را مطرح و به تصویب رساند.


خاطره رفیقدوست از ترور حسنعلی منصور و اعدام هویدا

بیت آقای هاشمی هم تکذیب کرد با این وجود همین چند روز قبل که موتلفه ای به خانه آقاي هاشمي رفته بودند بازهم موضع خود را تكرار كرده بودند كه ما از آقاي هاشمي اسلحه را گرفته‌ايم. اتفاقا روايت موتلفه درست است و دو تا اسلحه هم داده بود. آقاي هاشمي يك چريك نظامي بود.محسن رفیق‌دوست در بخشی از گفتگوی تفصیلی خود با خبرآنلاین به ماجرای اسلحه ترور حسنعلی منصور اشاره کرد.

*در ماجراي ترور حسنعلي منصور كه اين روزها خيلي داغ شده، موتلفه ای مي‌گويند

اسلحه‌اش را آقاي هاشمي داد، ولی مرکز اسناد فیلمی را منتشر کرد که آقاي هاشمي در آن می گوید من نقشي نداشتم، بیت آقای هاشمی هم تکذیب کرد با این وجود همین چند روز قبل که موتلفه ای به خانه آقاي هاشمي رفته بودند بازهم موضع خود را تكرار كرده بودند كه ما از آقاي هاشمي اسلحه را گرفته‌ايم.

اتفاقا روايت موتلفه درست است و دو تا اسلحه هم داده بود. آقاي هاشمي يك چريك نظامي بود.

شما جایی گفته بودید بهتر بود هویدا انقدر با عجله اعدام نمی شد؟

بله. هویدا را وقتي به مدرسه رفاه آوردند من تحويل گرفتم، من اولين كسي بودم كه با او صحبت كردم. بعد هم كه به زندان قصر منتقل شد يكي دو بار با او ملاقات كردم. او شروع كرده بود مثل فردوست مي‌خواست مطالبي را بگويد. آنهايي كه در اعدام هويدا عجله كردند مي‌گفتند دولت موقتي‌ها مي‌خواهند كاري كنند كه هويدا اعدام نشود درحالیکه بايد اعدام شود. اگر فردوست فوت نمي‌كرد دستگاه حالا حالاها او را اعدام نمي‌كرد شايد اصلا اعدام نمي‌كرد. كتاب خاطراتش واقعا خيلي به دردبخور است. هويدا من را خواست و گفت از زندان بيرون بياييم من مي‌خواهم كمي قدم بزنم. مرحوم آقاي محمد رخ‌صفت محافظ ايشان در زندان بود. با هم بيرون آمدند و در محوطه بيرون زندان بين ديوار و ساختمان دو ساعتي با من قدم زد. هویدا مي‌گفت وقتي شما انقلاب كرديد مطمئن بودم كه خيلي دوام نمي‌آوريد و نمي‌توانيد حكومت كنيد اما از همين نظمي كه در اين زندان است و هيچكدامتان سابقه زندان‌باني نداريد یکی کاسب است یکی فرش فروش است و ...مشخص است که مي‌توانيد بمانيد. به من فرصت دهيد مي‌خواهم خيلي حرف‌ها بزنم.


رد صلاحیت روحانی یک شوخی بزرگ و خنده و دار است

ناصری با بیان اینکه ممکن است برخی طیف ها و اشخاص سخنانی مغایر با خواست اصلاح طلبان مطرح کنند،خاطرنشان کرد: این سخنان هیچ هماهنگی و همخوانی با شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان ندارد و تصمیم اصلاحات بر حمایت از رئیس جمهور مستقر است.وي با بیان اینکه سخنانی که مبنی بر رد صلاحیت حسن روحانی مطرح می‌شود ، یک جنگ روانی است، تصریح کرد: این مباحث تبلیغات و یک جنگ روانی است و این موضوع یک شوخی بسیار بزرگ است که برخی از دوستان و اعضای جریان رقیب با رئیس جمهور مستقر انجام می‌دهند.این مطلب در نامه نیوز منتشر شده است.


حرکت‌های عجیب رامبد جوان در یک نشست خبری

در 1 بامداد چهارشنبه (۱۳ بهمن‌ماه) نشست مطبوعاتی فیلم نگار به تهیه‌کنندگی و کارگردانی رامبد جوان در سومین روز از سی‌و‌پنجمین جشنواره فیلم فجر‌ در‌ کاخ این جشنواره واقع در برج میلاد تهران برگزار شد.نگار جواهریان همسر رامبد جوان و مانی حقیقی از بازیگران این اثر نیز در این نشست حضور داشتند. در ادامه تصاویری از حرکات عجیب و کمدی رامبد جوان در نشست خبری فیلمش "نگار" که همسرش نگار جواهریان بازیگر آن است را مشاهده خواهید کرد.


برگزاری جلسه صحن مجمع تشخیص مصلحت نظام به ریاست آیت‌الله موحدی کرمانی

جلسه صحن مجمع تشخیص مصلحت نظام روز شنبه 16 بهمن‌، با حضور اعضای مجمع و به ریاست آیت‌الله موحدی کرمانی برگزار خواهد شد.به گزارش فارس، پیش از این آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در طول 25 سال گذشته ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را برعهده داشت.همچنین اعضا و ریاست جدید مجمع در اسفندماه از سوی رهبر معظم انقلاب تعیین خواهند شد.


پشت پرده انتخاب و برکناری پرویز مظلومی

تیم فوتبال پدیده که در شانزدهمین دوره رقابت های لیگ برتر شرایط مطلوبی ندارد و گرفتار مشکلات مالی است، در نیم فصل دوم نتایج قابل قبولی نگرفت تا هادی برگی زر مدیرعامل این باشگاه تصمیم به تغییر سرمربی بگیرد.وی قبل از دیدار هفته بیستم این تیم برابر استقلال خوزستان پرویز مظلومی را به مشهد کشاند و وی را به عنوان سرمربی جانشین محمدرضا مهاجری کرد. درحالی که مظلومی قراردادش را در هیات فوتبال مشهد نیز ثبت کرد و آماده سفر به اهواز برای تماشای دیدار این تیم برابر استقلال خوزستان شد، نامه ای به هیات فوتبال خراسان ارسال شد که تاکید بر فسخ قرارداد مظلومی و غیرقانونی بودن آن داشت.

خبرنگار مهر کسب اطلاع کرد از آنجایی که این تیم زیر نظر دادستانی اداره می شود و باید امورات آن با هماهنگی و نظارت معاون دادستان باشد، برگی زر این هماهنگی را انجام نداده و شخصا تصمیم به تغییرات گرفته است.به همین خاطر دادستانی نیز در نامه ای به هیات فوتبال ثبت قرارداد مظلومی را غیرقانونی اعلام کرده است. براین اساس هادی برگی زر از سمتش برکنار شد تا هم سرمربی جدید و هم مدیرعامل قبلی قربانی این ناهماهنگی ها شوند.مسئولان اداره کننده تیم پدیده به دنبال اتفاقات امروز جواد وطنخواه را به عنوان سرپرست باشگاه معرفی کردند و محمدرضا مهاجری نیز همچنان به عنوان سرمربی به کار خود ادامه خواهد داد.


متن کامل نامه حسین فریدون به علی لاریجانی

در متن نامه حسین فریدون خطاب به علی لاریجانی آمده است:

جناب آقای دکتر لاریجانی

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

احتراماً با عنایت به قرائت تذکر تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ریاست محترم جمهوری در جلسه علنی مورخ 15 /10 /1395، متضمن ایراد نسبت‌های ناروا به اینجانب مبنی بر فساد اقتصادی، ضمن تکذیب کلیه موارد مندرج در نامه رسیده و رد کلیه اتهامات انتسابی که از مصادیق افترا و هتک حرمت موضوع ماده 697 قانون مجازات اسلامی به‌شمار آمده و از دایره شمول اصل 86 قانون اساسی و ماده 77 قانون آئین‌نامه داخلی مجلس مبنی بر مصونیت نمایندگی، خارج بوده و با اصول 22 و 37 مبنی بر حاکمیت اصل برائت و مصون بودن حیثیت اشخاص از تعرض، منافات دارد.

خواهشمند است دستور فرمائید مطابق ماده 78 قانون آئین‌نامه داخل مجلس شورای اسلامی، مفاد نامه در اولین فرصت در اولین جلسه علنی قرائت و موضوع جهت رسیدگی به هیأت ماده (1) قانون نظارت بر رفتار نمایندگان مصوب 15/1/1391، ارجاع گردد.

با احترام حسین فریدون»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :