تعدادی از نانوایی‌های شهرستان اسلامشهر در اقدامی خودسرانه قیمت نان را افزایش داده‌اند و زمینه اعتراض مردم را به وجود آورده‌اند.
کد خبر: ۳۷۱۸۲
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۸ 20 May 2015
به گزارش فارس، طی چند روز گذشته تعدادی از نانوایان شهرستان اسلامشهر در برخی از نقاط این شهرستان اقدام به افزایش قیمت نان مورد نیاز شهروندان کرده‌اند.

این اقدام خود سرانه  این تعداد نانوای متخلف در حالی انجام شده که هیچ مرجع رسمی افزایش قیمت نان را اعلام نکرده و علاوه برآن هیچ تغییری در وضعیت و کیفیت نان های پخته شده از سوی این نانواها ایجاد نشده است.

احمد حسینی شهروند  ساکن  شهرک مسکن مهر اسلامشهر در گفتگو با خبرنگار فارس اظهارداشت: قیمت نان بربری ساده درشهرک مسکن مهر اسلامشهر، که قبلا 600 تومان بود  بدون هیچ گونه تغییری در وضعیت ظاهری و کیفیت و وزن آن به یکباره به یک‌هزار تومان افزایش یافت.
 
وی افزود: این افزایش قیمت نان درحالی صورت گرفته است ،که هیچ گونه اطلاع رسانی از سوی دستگاههای ذیربط انجام نشده ، در صورتی که متصدیان نانوایی اعلام می کنند، این تغییر قیمت از سوی فرمانداری شهرستان و درراستای آزاد سازی قیمت‌ها انجام شده است.

خانم محمدی که خانه دار و ساکن شهرک مسکن مهر ضیاءآباد اسلامشهر است ، می گوید : قیمت نان لواش در این شهرک 50 درصد افزایش یافته ، البته در وزن و کیفیت آن هم هیچ تغییری ایجاد نشده و متصدی نانوایی هم پاسخ سربالا به مشتریان می دهد.

وی گفت : ما که مجبوریم در این شهرک با این وضعیت کمبودها و نارسایی‌ها فقط بخاطر فرار از مستاجری زندگی کنیم ، نمی توانیم به دیگر نقاط  اسلامشهر برای تهیه چند قرض نان برویم، به ناچار با گرانی را تحمل می کنیم.

این افزایش قیمت در بهای نان مصرفی خانواده ها در حالی صورت گرفته ، که هیچ گونه تغییری در قیمت حامل های انرژی و بهای آرد مصرفی نانوانایان منطقه بوجود نیامده واین اقدام نانوایان تخلفی آشکار و دور از چشم دستگاههای نظارتی و ذی‌ربط صورت گرفته است.

درصورت عدم رسیدگی و عدم برخورد با اینگونه افراد متخلف در صنف نانوایان شهرستان اسلامشهر صورت نگیرد ، ممکن است به سایرصنوف نیز سرایت نماید که، در این صورت اوضاع کسب و کار و تجارت در این شهرستان دچارهرج ومرج شود.

البته براساس خبرهای رسیده، دستگاههای نظارتی منطقه علی رغم کمبود نیرو های ناظر و بازرس فعالیتهایی را داشته اند اما ، بهترین ناظر در جامعه خود مردم هستند که می توانند در صورت بروز هرگونه تخلف مراتب را به سازمان تعزیرات از طریق شماره تلفن 124 اطلاع دهند .

طارانی مهرپویان رئیس اتاق اصناف اسلامشهر درگفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهارداشت : بنا بر تصمیمات شورای استان وکشور مقرر گریده که 20 درصداز سهمیه نانوایان شهرستان بصورت آزادسازی در اختیار نانوایان قرار گیرد ، که به تبع آن نان عرضه شده در این نانواییها گرانتر از قیمت قبل خواهد شد .
وی افزود: تعدادی از نانوایان در رسته تافتون و بربری و سنگگ بصورت آزادپز با نصب اطلاعیه و بنر در سر درب مغازه مشخص شده اند،که اینقبیل نانواییها براساس رقابت در افزایش کیفیت نان و جذب مشتری فعالیت می کنند و هیچ قیمت مصوبه ای برای آنها مشخص نشده است .

طارانی بیان داشت : در سطح شهرستان اسلامشهر در حال حاضرآرد نان تافتون سنتی به صورت آزاد پزی ارائه می شود، ولی در بقیه نانها برخی آزادپز شده اند .

قابل ذکر است که این افزایش قیمت خود سرانه نان در برخی نانوایها که گران شده ،براساس ادعای متصدیان نانوایی صورت گرفته و هیچ گونه اطلاعیه ای جهت اطلاع شهروندان در محل نصب نشده است ، از آنجائیکه این قبیل اقدامات باعث ایجاد هرج و مرج می شود ، شهروندان از متولیان انتظار دارند با اطلاع رسانی دقیق به نحوی مناسب مانع از سودجویی برخی افراد در این صنف شوند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار