تابناک تهران - طبقه هفتم پاساژ علاء الدین به صورت غیرقانونی ساخته شده و رای تخریب کمیسیون ماده 100 را هم دارد. مدت هاست که مالک آن تخریب را پشت گوش می‌انداخت تا اینکه شهرداری خودش وارد عمل شده و اقدام به تخریب کرد.
کد خبر: ۳۷۲۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶ 04 February 2017
خرداد ماه سال 93 بود که خبر از ساخت و ساز غیرمجاز در پاساژ علاالدین گوش به گوش چرخید... ایجاد طبقه ای جدید که هیچ کدام از مسائل مربوط به استحکام بنا، کشش منطقه، تطبیق با طرح جامع و تفصیلی براساس پهنه و تامین پارکینگ در آن لحاظ نشده بود و مهم تر از همه غیرمجاز بود.....
 
حکم تخریب این طبقه که مجریان آن  با روشی استتاری مانع از مشاهده این ساخت و ساز شده بودند صادر شد اما مخالفینی داشت و تأخیر بسیار در اجرای حکم....
 تخریب ستون های طبقه هفتم علاالدین زمان بر است / تاکنون 15 باب از 22 باب مغازه تخریب شده
مصوبه شورای تأمین شهرستان تهران درباره تخریب طبقه هفتم ساختمان علاءالدین 15 آبان ماه سال جاری به شهرداری منطقه 11 ارسال شد. سرانجام تخریب طبقه هفتم پاساژ علاءالدین با فراز و نشیب های بسیار و کشمکش های فراوان توسط شهرداری تهران آغاز شد.... تا امروز.... که خبرها حاکی از زمان بر بودن تخریب ستون های این طبقه دارد....
 
ناصر امانی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه امور شورای شهرداری تهران، در گفت و گو با خبرنگار تابناک تهران با اشاره به اجرای حکم تخریب طبقه هفتم پاساژ علاالدین توسط مدیریت شهری گفت: "مدیریت شهری تلاش مضاعف داشته است تا ضمن اجرای کامل و دقیق رای کمیسیون ماده صد، مزاحمت و خدشه ای به فعالیت های مغازه ها و واحدهای تجاری مجاز سایر طبقات و مردمی که در حال تردد در آن می باشند وارد نشود."
 
وی درباره ناایمن بودن این ساختمان و مشکلات تخریب ادامه داد: "این طبقه باید به تدریج تخریب شود، چراکه در شورای تأمین چند شرط برای تخریب این طبقه در نظر گرفته شده است. وشهرداری تهران هم اکنون بر اساس قوانین و شرایط در حال تخریب طبقه هفتم است اما به دلیل حساس بودن کار، زمان تخریب طولانی خواهد بود."
 
امانی با بیان اینکه از 22 باب مغازه تاکنون 15 باب آن تخریب شده است، اظهار کرد: " تاکنون 15 باب آن تخریب شده و 7 باب مغازه دیگر هم به زودی و با شرایط در نظر گرفته شده، تخریب خواهد شد."
 
وی تصریح کرد: " بعد از تخریب کامل مغازه ها کار تخریب ستون را آغاز خواهیم کرد اما کار تخریب ستون به دلیل حساس بودن آن، زمان‌بر است."
 
ناصر امانی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه امور شورای شهرداری تهران، در پایان با تأکید بر اینکه عملیات تخریب هر شب از ساعت 10 شب انجام می‌شود، گفت:  "مراحل تخریب با نظارت ناظر کمیسیون ماده 100 و ناظر شورای تأمین انجام می‌شود."

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار