"عبدالملک الحوثی" رهبر جنبش انصار الله یمن، هنگام سخنرانی به مناسبت روز شهید، سعودی ها را با "فندک" خود تهدید کرد.
کد خبر: ۳۷۵۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۱ 11 February 2017
به گزارش تابناک یزد، به نقل از العالم،کاربران شبکه های اجتماعی سعودی این حرکتِ الحوثی که با آن نیروهای سعودی و مزدوران وابسته به آن ها را تهدید کرد، را به سخره گرفتند و نشان دادن فندک را به مثابۀ ورشکستگی یمنی ها دانسته و ادعا کردند که آخرین سلاح راهبردیِ باقی مانده برای یمنی ها، فندک است.

اما این طنزپردازی ها، نتوانست بر محتوای خطرناک سخنرانی عبدالملک الحوثی سرپوش نهد. رهبر انصار الله یمن در این سخنرانی تاکید کرد که نیروهای او با تغییراتی که در موشک های برکان دادند، توانستند برد این موشک ها را تا فراتر از ریاض، توسعه دهند. وی همچنین از ساخت پهپادهایی با قابلیت حمل مهمات خبر داد و وعده داد که در عرصۀ مقابله با حملات هوایی عربستان سعودی، غافلگیری هایی صورت گیرد.

راز «فندک» رهبر انصار الله یمن +عکس 

در این میان، عناصر وابسته به عبدربه منصورهادی رئیس جمهوری فراری یمن در حملۀ گستردۀ اخیری که به شهر المخا داشتند، ناچار به عقب نشینی شدند و این عملیات بزرگ که مزدوران سعودی به آن می بالیدند نیز به شکست انجامید.

در این شرایط سئوالی که مطرح می شود که داستان "فندکِ عبدالملک الحوثی" چه بود و هدفِ وی از نشان دادن آن هنگام سخنرانی چه بود و چگونه می خواست با این فندک، عربستان را تهدید کند.

یک منبعِ یمنی نزدیک به جنبش انصار الله، این راز را برای وبگاه "رأی الیوم" فاش کرد و گفت: این فندک، اشاره ای نمادین را در بر دارد. رهبر انصار الله با نشان دادن این فندک، با اعصاب و روان متجاوزان به یمن بازی کرد. آن ها میلیون ها دلار هزینه می کنند و تانک و زره پوش می خرند و به یمن حمله می کنند، اما مبارزان انصار الله، تنها با تکیه بر شجاعت خود، این تانک ها و زره پوش ها را در اختیار می گیرند و تنها با یک ابزار ساده، یعنی فندک، آن را به آتش می کشند. آن ها به ویژه در مرزها، از هیچ بمب یا موشکی برای هدف گرفتن تانک ها استفاده نمی کنند، بلکه عمداً آن ها را با فندک، آتش می زنند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، خاطر نشان کرد: سید عبدالملک الحوثی، با نشان دادنِ فندک، این پیام را به سعودی ها داد که ما با ساده ترین سلاح، یعنی با فندک می توانیم نیروهای شما را که برای مجهز کردن آن ها میلیاردها دلار خرج کرده اید، شکست می دهیم.

 
جام جم آنلاین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار