ابراز نگرانی طلا:
سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران با تاکید بر اینکه تهران شهر امنی در زمان وقوع زلزله نیست، گفت: آموزش‌های امدادی هلال احمر در این باره کافی نیست، اقدامات شهرداری تهران و سازمان مدیریت بحران نیز متناسب با وضعیت موجود تهران نیست.
کد خبر: ۳۷۷۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱ 22 May 2015
به گزارش تسنیم، حسین طلا میزان آمادگی تهران در هنگام وقوع زلزله را بسیار پایین خواند و اظهار داشت: در صورت وقوع زلزله با شدت بالا و تخریب بسیار، تهران محل ایمنی نخواهد بود چراکه از لحاظ سازه ای مقاوم نیست و علیرغم اینکه کارهای ارزنده ای در خصوص پیشگیری از بحران زلزله در سال‌های اخبر انجام گرفته اما تهران هنوز مناطق و معابری دارد که حتی به سختی می‌توان در آن تردد داشت و امروزه حتی بیمارستان‌های شهر تهران در برابر زلزله استقامت لازم را ندارند و در صورت وقوع زلزله، مشکل آفرین خواهند شد.

طلا با اشاره به سیل اخیر در شمیرانات، یادآور شد: سیل در این منطقه سبب شد آب محلات بالادستی برای ساعات طولانی قطع شود؛ واقعیت این است که تهران دارای وسعت و جمعیت بسیاری است که هرچه کار در آن صورت بگیرد، متناسب با جمعیت آن نخواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس نهم ضمن اشاره به سوله ‌ای بسیاری که در شهر تهران ساخته شده است، گفت: هر چند تعدادی سوله برای زمان بحران زلزله ساخته شده است اما باید ذخیره مواد غذایی و دارویی مشخص شود؛ چرا که در زمان زلزله حتی به ابتدایی ترین وسایل مانند ویلچر نیاز پیدا می‌شود و همچنین در زمان وقوع زلزله تنها نباید منتظر کمک نیروهای خدماتی شد و ضروری است تا خود مردم با آموزش‌هایی که امروزه می‌بینند، می‌توانند کمک رسان باشند.

طلا با تاکید بر آموزش خود امدادی و در مرحله بعد دگر امدادی، عنوان کرد: متاسفانه امروزه از ارائه آموزش‌های لازم خود امدادی و دگر امدادی به مردم شهر دریغ می‌شود و اگرچه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از تمام توانش استفاده می‌کند اما با توجه به وسعت تهران کافی نبوده و نیست.

وی نبود آموزش را مهم ترین دغدغه در تهران دانست و گفت: در حال حاضر برخی از مسئولان اعلام می کنند که تهران شهر امن است، اما به عنوان مثال طوفانی که چند ماه پیش در پایتخت رخ داد، چند کشته به جای گذاشت؛ در زمان وقوع طوفان تعدادی افراد از کشورهای خارج که در خیابان‌ها هم حضور داشتند، با انجام اقدام صحیح از خود مراقبت کردند اما شهروندان تهرانی بر روی پشت بام رفته و به هنگام فیلم برداری از حادثه طوفان جان خود را از دست دادند و این امر به دلیل عدم آموزش به مردم است.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه در کشور ما هنوز ابتدایی ترین آموزش‌ها به مردم ارائه نشده است، به خانه ملت گفت: علاوه بر جمعیت هلال احمر، سازمان‌های دیگر چون شهرداری تهران و سازمان مدیریت بحران زحمات مناسبی را انجام دادند ولی متناسب با وضعیت موجود تهران به نظر نمی‌رسد و با وجود وقوع زلزله، تهران امن نیست.

طلا افزود: مشکلات تهران، نقشه راهی پیش روی مسئولان قرار داده است و قطعاً مسئولان از وجود بافت‌های فرسوده و سازه‌های ناایمن مطلع هستند اما باز تاکید دارم آنچه در زمان وقوع زلزله به مردم یاری خواهد رساند، آموزش‌هایی است که از قبل دیده باشند و آموزش به شدت می‌تواند آسیب‌های احتمالی در زمان وقوع زلزله را کاهش دهد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر افزود: لازم است تا دستگاه‌های خدمات رسان  خود را مهیا سازند و تاسیسات خود را در راستای کاهش خطر ساماندهی کنند و از طرف دیگر سازمان‌های چون اداره برق باید تعداد زیادی ژنراتور را داشته باشند تا بتوانند در زمان بحران استفاده شود.

طلا در ادامه مطرح کرد: سازمان‌های امداد رسان مستقر در خارج از شهر تهران، باید محلات شهر را به درستی بشناسند تا زمان زلزله بتوانند امدادرسانی کنند اما این در حالی است که این شناخت وجود ندارد. البته ضروری است تا در زمان بحران، مدیریت واحد وجود داشته باشد تا تمام دستگاه‌ها بتوانند امکانات خود را به بهترین نحو عرضه کنند.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران خاطرنشان کرد: در خصوص بحران زلزله تهران، برخی از اعضای مجمع نمایندگان استان تهران با مسئولان ستاد بحران شهر تهران در ارتباط بوده و به صورت متفرقه از برخی ستادها هم بازدید کردند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار