محمدرضا یوسفی فرماندار ورامین به همراه وصال پور رئیس شورای شهرسـتان از شهرک صنعتی خیرآباد بازدید کردند و پس از آن در جلسه مشترکی وضعیت این شهرک صنعتی مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۳۷۹۷۸۷
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱ 18 February 2017
یوسفی فرماندار ورامین به همراه وصال پور رئیس شورای شهرستان ، شقایق میرزایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه ، اکرم تاجیک رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر ورامین ،میرزایی رییس اداره صنعت معدن و تجارت ،پاکدل سرپرست روابط عمومی و دیگر مسئولان ورامین، از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی خیرآباد بازدید کردند و پس از آن در جلسه مشترکی وضعیت این شهرک صنعتی بررسی شد.
محمدرضا یوسفی ضمن تاکید بر اهمیت بسیار زیاد اشتغال و تولید، اظهار داشت: ارائه تسهیلات به واحدهای صنعتی و تولیدی وظیفه فرمانداران و استانداران نیست و گروهی به عنوان بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار و صندوق توسعه تصمیمات اساسی را در این خصوص اتخاذ می کنند.
وی تاکید کرد: اعتقاد راسخ داریم که اگر به اقتصاد و تولید نگاه ویژه شود، شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه خواهیم بود اقتصاد کشور از توان و استعداد بسیار بالایی برخوردار است و میتوانیم گام های اساسی در شکوفایی اقتصاد ایران برداریم.
یوسفی با بیان اینکه با وجود نظام جغرافیایی حاکم بر شهرستان ورامین و زمین های مستعد کشاورزی در آن، نباید شاهد بیکاری یا فقر شهروندان باشیم، افزود: فعالیت های واحدهای صنعتی می تواند به رونق اقتصادی شهرستان بیانجامد. شهرداری ورامین تا کنون 32 میلیارد تومان درآمد از ارزش افزوده و سایر درآمدها دریافت کرده است.
فرماندار ورامین یادآور شد: نباید به دریافت عوارض و مالیات چشم دوخت و شکوفایی صنعت در کشور نیازمند علاقه و پشتکار است صنعت گرانی که عاشق کارشان بودند در فراز و فرودهای اقتصادی خود را حفظ کرده و افرادی که عاشق صنعت نبودند میدان را خالی کردند.
وی گفت: از ابتدای مسئولیتم در فرمانداری ورامین به اعضای شورای شهر تاکید کردم که اولویت کاری شما باید رفع مشکلات و تسهیل امور در شهرک صنعتی خیرآباد باشد اما این شهرک در تناقض با شهر ورامین است و اولین دستور شورا و شهرداری خروج صنوف آلاینده از شهر می باشد و باید شورای شهر و شهرداری  آنها را ساماندهی کند.
یوسفی با اشاره به ایجاد شهرک صنعتی خیرآباد در سال 75، اظهار داشت: این شهرک به عنوان صنوف مزاحم شناسایی شد و به درخواست شورای شهر وقت و مشاور پروژه، به عنوان حریم اعلام شد که به معنی بازگشت صنوف مزاحم به شهرستان و نمونه بارز نقض آئین نامه های شهر و شهرداری بود بنابراین در آن زمان نیاز بود که بخش دیگری از ورامین به عنوان طرح حریم شناسایی و معرفی شود.
فرماندار ورامین ضمن انتقاد از جریمه کردن صنوف و صنایع مستقر در شهرک صنعتی خیرآباد توسط شهرداری ورامین، گفت: یکی از تخلفات بارز این بود که شهرداری باید بر اساس کمیسیون ماده 100، به جای تخریب در حریم، اقدام به جریمه کند.
نماینده عالی دولت در شهرستان ضمن تاکید بر اینکه اشتغال باید دغدغه اصلی همه مسئولان باشد، اضافه کرد: متاسفانه شاهدیم که بیش از 500 واحد صنعتی و تولیدی شهرک صنعتی خیرآباد غیر فعال هستند در صوتی که می توان با وجود آنها در کمتر از یکسال، حدود 3 هزار فرصت شغلی ایجاد کرد.
وی ادامه داد: باید ظرف کمتر از یکسال، مشکلات و معضلات فعالان اقتصادی شهرستان را برطرف می کردیم تا آنها دوباره فعال شوند اما با توجه به تعداد زیاد واحدهای تولیدی در این شهرک، نمی توانیم آن را از بین ببریم زیرا کاربری کشاورزی این شهرک از بین رفته و قابل کشت نیست.
فرماندار ورامین تصریح کرد: به هیچ عنوان قصد واگذاری این شهرک به شهرک صنعتی استان تهران را نداریم و هدف ما این است که بر اساس کمیسیون ماده پنج و تغییر کاربری، همانند سایر مناطق دیگر، این شهرک را به یک شهرک صنعتی خصوصی تبدیل کنیم.
 
یوسفی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه به شهرداری ورامین اعلام کرده ایم که آمادگی الحاق 300 هکتار از ناحیه دیگر را به عنوان حریم به شهرک صنعتی خیرآباد داریم، اظهار داشت: در طول دوران گذشته ظلم بزرگی به این ناحیه روا شده است باید بتوانیم با همکاری شورای شهر و شهرداری، این شهرک را دوباره احیا کنیم زیرا به دلیل بلاتکلیفی صنعتگران در دریافت کارت بازرگانی، تولید کننده نمی تواند تولیداتش را صادر کند و اینها به ضرر تولید داخلی و اشتغال است که باید توجه داشت اشتغال زایی برای جوانان، بسیار مهم، حیاتی و اساسی است.
وی از جلسات آینده خود و مسئولان ورامین با مدیران بانک ها و صاحبان صنایع و غرفه داران خبر داد و گفت: تلاش ما بر این تا در این نشست ها بتوانیم زمینه اخذ تسهیلات ارزان قیمت را برای کارآفرینان و صاحبان صنایع فراهم کنیم.
فرماندار ورامین ضمن تاکید بر لزوم نگاه و رویکرد توسعه ای و گره گشا در مسئولان، گفت: با این نوع رویکرد می توان به داشتن اقتصاد پویا در شهرستان امیدوار بود.
یوسفی در پایان با اشاره به نوسانات اقتصادی گفت : در  اقتصاد متلاطم ممکن است برخی فقرا یک شبه غنی یا اغنیا یک شبه فقیر شوند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار