مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به آغاز ثبت‌نام اسکان نوروزی در سامانه اینترنتی از 5 اسفندماه گفت: ثبت‌نام اینترنتی تا 20 روز ادامه دارد و از اولین روز تعطیلات نیز اسکان شروع می‌شود نرخ اقامت نیز به مدت سه سال ثابت بوده اما امسال 10 تا 12 درصد افزایش پیدا می‌کند.
کد خبر: ۳۷۹۸۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵ 18 February 2017
عباسعلی باقری در جمع خبرنگاران به اعلام آخرین اخبار از اسکان نوروزی فرهنگیان پرداخت و گفت: وظیفه ذاتی ما تعلیم و تربیت است و اگر وارد مقوله اسکان می‌شویم، علت این است که سیستم گردشگری کشور، پاسخگوی حجم بالای مسافران نوروزی نیست و در برخی شهرهافقط ما حضور داریم و حتی یک مسافرخانه هم نیست. از سوی دیگر در شهرهایی چون مشهد و اصفهان که مسافران نوروزی بسیاری دارند اگر ظرفیت مدارس ما نباشد، فاجعه به بار می‌آید.

وی افزود: ما تمایل نداریم به مقوله اسکان وارد شویم اما چون همکاران ما به مسافرت می‌روند هرچند امکانات ناقابلی است اما وظیفه داریم آن را در اختیارشان بگذاریم. مدرسه جای اسکان نیست اما سعی می‌کنیم حداقل امکانات را فراهم کنیم. خوبی مدارس این است که امنیت آن بالاست.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به آغاز ثبت‌نام اسکان نوروزی در سامانه اینترنتی از 5 اسفندماه گفت: ثبت‌نام اینترنتی تا 20 روز ادامه دارد و از اولین روز تعطیلات نیز اسکان شروع می‌شود. حداقل دو برابر سال پیش اعتبار در نظر گرفتیم و استان‌ها نیز دو برابر این هزینه را می‌پردازند. تقریبا 6 برابر سال پیش، بودجه صرف می‌شود.

باقری درباره نرخ اسکان مسافران گفت: هزینه‌ها به مدت سه سال ثابت بوده اما امسال 10 تا 12 درصد افزایش پیدا می‌کند.

دولت ماهانه 100 هزار تومان سرانه رفاهی برای معلمان منظور کند

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره بودجه آموزش وپرورش عنوان کرد: اصل کسری بودجه در آموزش وپرورش از این ناشی می‌شود که بودجه مصوب سال جاری را می‌گیرند و 10 درصد به آن اضافه می کنند در حالی که هرسال تخصیص بودجه به 110 درصد می رسد و عملکرد بودجه ای دیده نمی شود. اگر 10 درصد افزایش بودجه را به عملکرد بدهند می توان امیدی داشت که کسری ها رفع شوند.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش وپرورش بابیان اینکه پرسنل آموزش وپرورش 48 درصد کارکنان دولت را تشکیل می دهند گفت: وقتی معلم انگیزه ندارد، وقتی هرلحظه ممکن است به علت بدهی، برق و آب مدرسه را قطع کنند، کارایی اش سرکلاس پایین می آید و کیفیت از دست می رود گفت: سایر کارکنان دولت در کنار حقوق دریافتی، رفاهیاتی چون بهره وری، کارانه، ایاب و ذهاب و غیره دارند؛ اما آموزش وپرورش اینگونه نیست.

بدهی 700 میلیاردی به بیمه های تکمیلی

باقری ادامه داد: اگر در ماه 100 هزار  تومان و درسال یک میلیون و200 هزار تومان به ازای هر معلم در بودجه بابت رفاهیات پیش بینی کنند، می‌توان کار رفاهی تعریف کرد، بیمه تکمیلی را ارتقاء داد، مشکل سرویس ایاب و ذهاب را حل کرد و چیزهایی را تغییر داد. در حال حاضر به بیمه های تکمیلی 700 میلیارد تومان بدهکاریم و در تلاشیم بخشی از آن را بزودی تسویه کنیم. دولت معتقد است بیمه تکمیلی جزو وظایف دستگاهها نیست و به همین خاطر در تامین بودجه آن با سختی هایی روبرو می شویم.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار