مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: قانون می گوید دانش آموز اگر شرایط خاصی داشت، اخراج نمی‌شود و به مدرسه دیگر انتقال پیدا می‌کند.
کد خبر: ۳۸۳۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲ 24 February 2017
سید رحیم میرشاهولد مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «آیا قوانین مدارس به گونه ای وضع شده است که مدیران به هیچ عنوان نمی‌توانند دانش‌آموزی را اخراج کنند؟»، اظهار داشت: در آیین نامه انضباطی مدرسه اخراج دانش آموز تا 3 روز به عنوان تنبیه انضباطی پیش بینی شده است، اما تأکید بر جا به جایی دانش آموز است.

وی افزود: از طرفی هم اگر احساس شود دانش آموزی در محیطی نمی‌تواند درس بخواند، آموزش و پرورش می‌تواند این دانش آموز را به مدرسه دیگری راهنمایی کند. اینکه کسی را بگوییم حق درس خواندن ندارید، خیر نمی‌توانیم این حرف را بزنیم.

میرشاهولد با اشاره به اینکه موضوع حضور دانش آموزان در مدارس مهم است، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش در همین شرایط به دنبال دانش آموزان است تا آنها را به سمت مدرسه هدایت کند. در چند سال گذشته حتی مدارس دو نفره و پنج نفره در کشور داشتیم و این موضوع به دلیل این است که نمی خواهیم کسی از تحصیل باز بماند.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: اگر دانش آموزی شرایطی دارد که در مدرسه ای نمی‌تواند باشد به مدرسه دیگری و تحت مدیریت دیگری و در کلاس دیگری فرستاده می‌شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار