دومین جلسه مذاکره هیات حج جمهوری اسلامی با وزیر حج و عمره عربستان روز جمعه با بررسی موضوعات مورد اختلاف میان دو طرف در جده برگزار شد.
کد خبر: ۳۸۳۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵ 25 February 2017
محمد صالح بن طاهر بنتن وزیر حج و عمره عربستان در دیدار با هیاتی ایرانی به سرپرستی حمید محمدی در خصوص هماهنگی های امور حجاج ایرانی برای حج امسال گفت و گو کرد.
 
بنابر این گزارش، این گفت وگو در چارچوب دیدارهای رسمی وزارت حج و عمره عربستان با همه هیات های حج کشورهای اسلامی صورت گرفته است و در این دیدارها معمولا دو طرف در خصوص استقبال از حجاج، اسکان و حمل و نقل آن ها بحث و تبادل نظر می کنند.
 
نخستین جلسه مذاکرات هیات حج جمهوری اسلامی ایران با طرف سعودی بعداز ظهر روز پنجشنبه در جده برگزار شد.
 
در این نشست روز گذشته که در محل وزارت حج عربستان و با استقبال رسمی وزیر حج عربستان از سرپرست سازمان حج و زیارت و هیات همراه در جده برگزار شد، طرفین به ارائه دیدگاه های خود پرداختند.
 
در این دیدار محمدی، سرپرست هیات ایرانی، ضمن تبیین مواضع و انتظارات جمهوری اسلامی ایران و تاکید بر حقوق حجاج ایرانی که پیش تر رئوس آن به وزارت حج عربستان اعلام شده بود، به تشریح نقطه نظرات جمهوری اسلامی ایران در این ارتباط پرداخت.
 
از سوی دیگر، وزیر حج و عمره عربستان، برنامه های وزارت متبوعش برای حج آتی را تشریح و اظهار امیدواری کرد که حج آتی با حضور حجاج ایران برگزار شود.
 
مقرر شد ابعاد مختلف موضوع در نشست های آینده مورد بررسی قرار گیرد.
 
انتهای پیام/ز
منبع: ايرنا
برچسب ها: ایران ، حج ، عربستان سعودی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار