مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تشریح جزئیات آماری آزمون دکتری سال ۹۶، گفت:‌۲۳۰ هزار و ۵۴۶ داوطلب برای شرکت در آزمون دکتری، کارت ورود به جلسه دریافت کردند.
کد خبر: ۳۸۴۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶ 25 February 2017
حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، با بیان اینکه سازمان سنجش برای 260 هزار و 110 داوطلب کارت ورود به جلسه آزمون صادر کرده بود، گفت: برای 110 هزار و 179 نفر زن و 149 هزار و 931 نفر مرد، کارت شرکت در آزمون صادر شده بود که ازاین تعداد 230 هزار و 546 داوطلب برای دریافت کارت اقدام کردند، یعنی 88.63 درصد از داوطلبان کارت ورود به جلسه دریافت کردند.

وی افزود: آزمون ورودی دوره کتری در 7 گروه آموزشی، روز گذشته با نظم و کیفیت مطلوب و در امنیت کامل برگزار شد و پس از قرائت پاسخنامه‌ها به صورت قرنطینه، نمرات خام،‌ تراز و کل محاسبه شده و نتیجه به صورت کارنامه تنظیم و کارنامه داوطلبان در هفته آخر فروردین بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

توکلی گفت: بر اساس ضوابط داوطلبان برای پذیرش در کد رشته‌های محل دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در نیمه اول اردیبهشت‌ماه می‌توانند برای انتخاب رشته اقدام کنند که انتخاب رشته داوطلبان دانشگاه آزاد به صورت مستقل و از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد صورت می‌گیرد. یعنی داوطلبان می‌توانند در صورت تمایل در هر دو سایت سازمان سنجش و دانشگاه آزاد انتخاب رشته کنند.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده، اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی در دهه اول شهریور 96 اعلام می‌شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار