رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه به دنبال این هستیم فعالیت مراکز میان‌راهی و شلترها از حالت سرپناهی خارج شوند،گفت: روش «دادگاه درمان‌مدار» را برای معتادان مراکز ماده۱۶ در 5 استان کشور به صورت پایلوت اجرا می‌کنیم.
کد خبر: ۳۸۴۸۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳ 26 February 2017
انوشیروان محسنی بندپی گفت: می خواهیم فعالیت مراکز میان‌راهی و شلترها از حالت سرپناهی خارج شوند تا افراد در این شلترها مراحل درمانی را طی کرده و توانمند هم شوند.
 
وی با اشاره به افزایش بودجه در زمینه حرفه آموزی معتادان گفت: در حوزه ساماندهی معتادان خیابانی و کارتن‌خواب‌ها نیز به دنبال حمایت بیشتر خیرین هستیم و همچنین تمایل داریم با برنامه ریزی انجام شده به بخش خصوصی هم این حوزه را واگذار کنیم.
 
رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: در مورد وضعیت مراکز ماده ۱۶ نیزدر ابتدا ۸ شرط گذاشتیم تا مسئولیتش را قبول کنیم.اکنون نیز با وجود این پیش شرط ها قوه قضائیه همکاری خوبی را آغاز کرده است.
 
وی ادامه داد: بنابراین روش درمان «دادگاه‌مدار» برای این معتادان اجرا می شود و هر معتاد دیگر مجرم شناخته نمی‌شود چون لازم است نگاه مجرمانه را برداریم و این مراکز را به مراکز اقامتی میان مدت ماده ۱۵ تبدیل کنیم.
 
وی با بیان اینکه تجربه جهانی نشان داده مراکز ماده ۱۶ کارساز نیست گفت: با بازنگری در پروتکل‌های درمانی، ارتقای مراکز نگهداری، اصلاح مراکز ماده ۱۵، به کارگیری افراد متخصص، گسترش TC و همچنین توانمندسازی این افراد می‌توان وضعیت را بهبود داد.
 
محسنی از اجرای طرح دادگاه‌های درمان مدار به صورت پایلوت خبر داد و گفت: این برنامه در پنج استان تهران، قزوین، البرز، سیستان و گیلان اجرا می شود و اگر مقدمات کار فراهم شود، احتمال آغاز این طرح تا قبل از پایان سال نیز وجود دارد.
منبع: فارس
برچسب ها: معتادان ، بهزیستی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار