رئیس هیات مدیره انجمن بیماران سوخته گفت: میزان سوختگی در ایران هشت برابر متوسط جهانی است و سالانه 200 تا 210 هزار نفر در کشور دچار سوختگی می شوند که نیاز به مراجعه به بیمارستان دارند.
کد خبر: ۳۸۴۹۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰ 26 February 2017
دکتر محمدجواد فاطمی روز یکشنبه در نشستی با خبرنگاران به مناسبت فرارسیدن چهارشنبه آخر سال اظهار کرد: از میان افرادی که هر ساله در ایران دچار سوختگی می شوند، 180 هزار نفر به صورت سرپایی درمان می شوند اما 30 هزار نفر نیاز به بستری در بیمارستان دارند.

وی افزود: افرادی که به دلیل سوختگی در بیمارستان بستری می شوند، دچار بیش از 10 درصد سوختگی شده اند که بیشتر در نواحی حساس بدن مانند صورت و دست است.

فاطمی یکی از دلایل آمار بالایی سوختگی در ایران را در اهمیت ندادن مردم به امر پیشگیری عنوان کرد و گفت: به عنوان نمونه بسیاری از افراد در منزل یا خودروی خود کپسول آتش نشانی ندارند و اگر هم داشته باشند، نحوه استفاده از آن را نمی دانند و به همین دلیل در مواجهه با خطر دچار مشکل می شوند.

وی ادامه داد: همچنین طبق آماری که پلیس راه امسال منتشر کرد، 85 درصد افرادی که به علت بارندگی در جاده ها گیرکرده بودند و زنجیر چرخ هم داشتند، نمی دانستند که چطور باید آن را به چرخ ماشین ببندند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار