عضو فراکسیون حج مجلس نهم با بیان اینکه کوتاه آمدن از شرایط خودمان (امنیت و عزت زائران) با عزت ایرانی منافات دارد، گفت: باید بر مواضع و شروط خودمان محکم بایستیم حتی اگر به تعطیلی حج نیز کشیده شود زیرا برگزاری حج با ذلت، قابل قبول نیست.
کد خبر: ۳۸۴۹۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸ 26 February 2017
حجت‌الاسلام مفید کیایی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا درباره آغاز مذاکرات حج سال 96  و لزوم تمکین طرف سعودی برای تامین امنیت زائران کشورمان اظهار کرد: با وجود خصوصیاتی که از سعودیها سراغ داریم، پذیرفتن شرایط ما بطور کامل برای آنها آسان نیست؛ کوتاه آمدن از شرایط خودمان (امنیت و عزت زائران) با عزت ایرانی منافات دارد.
 
وی افزود: باید بر مواضع و شروط خودمان محکم بایستیم حتی اگر به تعطیلی حج نیز کشیده شود زیرا برگزاری «حج با ذلت» قابل قبول نیست.
 
حجت‌الاسلام کیایی‌نژاد با بیان اینکه در این 38 سال ثابت شده  هر زمانی که در مقابل استکبار جهانی و طرفدارانش محکم ایستادیم، آنها عقب‌نشینی کردند، تصریح کرد: هر کجا که در مقابل آنها سُستی کردیم، جلو آمدند؛ ما باید بر آرمانهای خودمان ایستاده و وحشتی در دلمان رِخنه نکند؛ در کشتار حجاج در سال 66 امام خمینی(ره) سه سال حج را تعطیل کرد اما بعد از آن نتیجه خوبی به دست آمد و طرف سعودی شرایط ما را پذیرفت.
 
عضو فراکسیون حج مجلس نهم با بیان اینکه سال گذشته شنیده بودم که از شرایط سعودیها، حذف دعای ندبه، دعای کمیل و برائت از مشرکان بود، تاکید کرد: زمانی که این موارد نباشد، حج بی‌محتوا خواهد بود.
 
حجت‌الاسلام کیایی‌نژاد متذکر شد: یکی از اهداف حج، برائت از مشرکان است؛ همان تظاهرات به ظاهر مختصر در روز عرفه و خواندن پیام مقام معظم رهبری و قطعنامه، موجی را در بین مسلمانان حاضر در مراسم حج ایجاد می‌کند.
 
وی با اشاره به اینکه سعودیها به خاطره حادثه منا مورد لعن مردم کشورهای اسلامی قرار گرفتند، گفت: طرف سعودی ممکن است در مذاکرات امسال شرایط ما را پذیرفته و کوتاه بیایند.
 
 عضو فراکسیون حج مجلس نهم درباره لزوم پیگیری فاجعه منا خاطرنشان کرد: علی‌القاعده نمی‌شود از خون این شهدا گذشت و حتی اگر مسئولان بخواهند این کار را انجام دهند توسط خانواده شهدا و مردم ملامت می‌شوند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار