تامین کالاهای اساسی نوروزی در تعاونی های مصرف کارمندی و کارگری و فروشگاه های زنجیره ای، بر عهده شرکت بازرگانی دولتی ایران قرار دارد که با توجه به تکمیل بودن ذخایر آن، مقدار مورد نیاز به تدریج جایگزین می شود.
کد خبر: ۳۸۵۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰ 27 February 2017
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران تاکید کرد ذخایر کالاهای اساسی این شرکت تکمیل است و کمبودی در این زمینه وجود ندارد. 
«علی قنبری» افزود: اکنون کشور دارای بیش از 9 میلیون تن گندم، 200 هزار تن روغن خام، 200 هزار تن برنج وارداتی و 200 هزارتن شکر است و کمبودی در این زمینه نداریم.
به گفته معاون وزیر جهاد کشاورزی، اکنون 33 هزارتن برنج هندی در بندر امام خمینی(ره) در حال تخلیه و بارگیری است که به ذخایر برنج کشور اضافه می شود.
وی بخش عمده برنج وارداتی کشور را هندی و اروگوئه عنوان کرد و افزود: هرساله برنج های مربوط به ذخایر شرکت بازرگانی دولتی ایران به طور تدریجی به بازار عرضه و جایگزین می شود.
برای تنظیم بازار شب عید و حمایت از مصرف کنندگان هر کیلوگرم برنج هندی با قیمت 38 هزارریال، برنج اروگوئه 26 هزار ریال و دیگر برنج های خارجی 20 هزار ریال عرضه می شود.
همچنین هر کیلوگرم شکر در کارخانه 25 هزار و 200 ریال قیمت دارد و هر بسته شکر 900 گرمی با قیمت 29 هزار و 500 ریال و یک کیلوگرمی 32 هزار ریال به مصرف کننده عرضه می شود.

** صدور مجوز صادرات سه میلیون تن آرد گندم 
معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: کشور با 9 میلیون تن موجودی گندم وارد سال جدید می شود و اکنون مجوز صادرات سه میلیون تن آرد گندم به کشورهای متقاضی صادر شده است.
قیمت هر کیلوگرم گندم آرد یارانه ای 6 هزار و 650 ریال و گندم آرد خبازی های آزادپز 9 هزار ریال است.
طبق مصوبه اخیر کارگروه تنظیم بازار، برنج درجه یک هندی با قیمت هر کیلوگرم 38 هزار ریال، برنج اروگوئه ای با نرخ هر کیلوگرم 26 هزار ریال و سایر ارقام برنج با بهای هر کیلوگرم 20 هزار ریال بدون محدودیت عرضه می شود.
هر کیلوگرم شکر سفید تصفیه شده درجه یک تحویل در کارخانه 25 هزار و 200 ریال و در بسته‌های 900 گرمی با قیمت 29 هزار و 500 ریال و یک کیلوگرمی با بهای 32 هزار ریال برای مصرف کننده در شبکه‌های توزیع و فروشگاه های زنجیره‌ای عرضه می شود. 
همچنین پنج هزار تن کره برای توزیع در این فروشگاه ها تامین است. این محصول در بسته‌های 50 و 100 گرمی به ترتیب با قیمت های 15 تا 29 هزار ریال عرضه می شود.
هر کیلوگرم گوشت گوسفندی با قیمت 315 هزار ریال، مرغ منجمد با نرخ 55 هزارریال (حداکثر 5 درصد افزایش قیمت) در میدان های میوه و تره بار، نمایشگاه های بهاره، فروشگاه های زنجیره ای ارایه می شود.
تنظیم بازار مجموعه ای از سیاست ها و راهبردهایی است که دولت برای حمایت از مصرف کننندگان و تولیدکنندگان با توجه به ابزار مناسب بین متغیرهای بازار (قیمت و مقدار) اعمال می کند.
براساس مصوبه هیات وزیران، روغن، برنج، شکر، گوشت مرغ، گوشت قرمز و سایر کالاهای حساس و ضروری از طریق مباشران دولتی عرضه می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار