رئیس مرکز توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور به تماس‌های مرتبط با الکل با "سامانه خط ملی اعتیاد" اشاره و اظهار کرد: در طول سال‌ها شاهد رشد و افزایش تماس‌های مرتبط با الکل در سامانه خط ملی اعتیاد هستیم و تعداد افرادی که خواهان معرفی مراکز درمان ترک الکل هستند، افزایش یافته است.
کد خبر: ۳۸۵۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹ 27 February 2017

مجید رضازاده تصریح کرد: در حال حاضر به علت آنکه کلینیک تخصصی ترک الکل نداریم این افراد را به اورژانس‌های بیمارستان و یا پزشکان عمومی ارجاع می‌دهیم، با این وجود چنانچه فرد اصرار به معرفی به مراکز ترک اعتیاد داشته باشد آنها را به مراکز ترک اعتیاد بهزیستی (ماده 15) و یا مراکز ترک اعتیاد وزارت بهداشت ارجاع می‌دهیم، این در حالیست که از این موضوع که این مراکز خدمات درمانی برای این افراد انجام می‌دهند یا خیر اطلاعی نداریم.

چند مصرفی‌ها، مخدرهای صنعتی، سنتی و الکل را تجربه می‌کنند

وی در خصوص چند مصرفی‌ها نیز گفت: از ابتدای راه اندازی این سامانه شاهد چند مصرفی‌ها (معتادانی که از چند ماده مخدر مصرف می‌کنند) بودیم و از همان زمان چند مصرفی‌ها زیاد بود به طوریکه از میان مصرف کنندگان تماس گیرنده با این سامانه اغلب آنها چند مصرفی هستند و کمتر شاهد آن هستیم که فردی تک مصرفی باشد با این حال نمی‌توان به طور دقیق ترکیب مواد مصرفی آنها را اعلام کنیم اما اغلب ترکیب مواد صنعتی، سنتی و الکل را تجربه می‌کنند.

رئیس مرکز توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور همچنین به ایسنا خبر داد: در سال آینده یکی از اولویت‌های مرکز توسعه و پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور افزودن یک شیفت کاری به سامانه خط ملی اعتیاد است به طوریکه هم‌اکنون این سامانه از 8 صبح تا 8 شب فعالیت می‌کند و خواهان آن هستیم که در سال آینده مدت زمان فعالیت این سامانه را تا 12 شب افزایش دهیم.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار