دبیر علمی نهمین کنگره بین‌المللی استروک با اشاره به اینکه بر اساس تحقیقات کارشناسان در برخی از شهرهای جهان نشان می‌دهد افراد ساکن شهرهای آلوده 35 درصد بیشتر در معرض ابتلا به سکته مغزی هستند، گفت: فشار خون بالا شایع‌ترین علت بروز این بیماری است.
کد خبر: ۳۸۵۵۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶ 27 February 2017
سیدامیر حجازی در نشست خبری که در ارتباط با نهمین کنگره بین‌المللی استروک برگزار شد، اظهار داشت:‌ استفاده از همه ظرفیت‌ها در هر کشوری در کاهش آمار سکته مغزی بسیار مؤثر است و در صورتی که در کشور ما نیز به این موضوع توجه شود می‌توان به کاهش چشمگیر آمار سکته مغزی دست یافت.
 
 وی افزود: در نهمین کنگره بین‌المللی استروک 60 پوستر علمی منتخب شده و جدیدترین دستاوردها در حوزه درمان سکته مغزی در کنگره توسط صاحبنظران و اساتید بین‌المللی مطرح می‌شود همچنین 9 کارگاه تخصصی 4 مناظره علمی در این زمینه خواهیم داشت.
 
دبیر علمی نهمین کنگره بین‌المللی استروک افزود: در این کنگره برای اولین بار به صورت جامعه به موضوع استروک و یا سکته مغزی توجه شده است و ما بر اساس هشدار سازمان بهداشت جهانی که 6 سال پیش اقدام کرده بود استروک دومین عامل مرگ و میر در سنین بالای 65 سال در برخی کشورها خواهد بود تلاش کرده گام‌های موثر را برداریم و رتبه این بیماری را افزایش دهیم.
 
حجازی اضافه کرد: فرهنگ‌سازی در پیشگیری از این بیماری بسیار موثر است و در حال حاضر 55 بیمارستان دولتی توجه ویژه‌ای به درمان سکته مغزی شده است.
 
دبیر علمی نهمین کنگره بین‌المللی استروک اضافه کرد:‌ آمار دقیقی در ارتباط با آمار مبتلایان به سکته مغزی در کشور نداریم ولی در حال ثبت این موضوع هستیم.
 
 وی با بیان اینکه به دلیل عوارض ناشی از سکته مغزی همچون اختلال در تکلم و مشکلات روحی و افسردگی بیمار خانواده‌های آنها دچار مشکلات زیادی می‌شوند، گفت: همه این مسائل ضرورت پیشگیری از سکته مغزی و درمان به موقع آن را نشان می‌دهد.
 
دبیر علمی نهمین کنگره بین‌المللی استروک در ارتباط با اینکه چقدر آلودگی هوا در شیوع این بیماری مؤثر است گفت:‌مطالعات نشان می‌دهد افرادی که در شهرهای آلوده زندگی می‌کنند نسبت به سایر مردم که چنین شرایطی را ندارند بیشتر دچار سکته مغزی می‌شوند و در واقع 35 درصد احتمال سکته مغزی آنها بیشتر است.
 
وی خاطر نشان کرد:‌این موضوع زنگ خطری بوده برای کسانی که در شهرهای آلوده زندگی می‌کنند البته غلظت مواد آلاینده در ژنتیک افراد نیز در این زمینه مؤثر است ولی به طور کلی شایع‌ترین علت بروز سکته مغزی فشار خون بالا است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار