قائم مقام وزیر محیط زیست آلمان به مناسبت شانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست به ایران سفر ضمن حضور در مراسم افتتاح این نمایشگاه، از منطقه حفاظت شده کویر و کویر مرکزی ایران بازدید کرد.
کد خبر: ۳۸۵۶۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶ 27 February 2017
فلاس بارت در حاشیه بازدید از منطقه حفاظت شده کویر  فعالیت NGO های محیط زیستی ایران را در حوزه مشارکت های مردمی شگفت انگیز دانست و گفت : سفرم به ایران  برای بازدید از شانزدهمین نمایشگاه بین المللی  محیط زیست  ترتیب داده شده بود.
وی با بیان به اینکه تکنولوژی  های مربوط به  محیط زیست در ایران  موضوع بسیار جالبی بود که  در بازدید از نمایشگاه امسال توجه مرا به خود جلب کرد، افزود: حضور و فعالیت  NGO ها و هماهنگی فعالیت های  آن ها  برای من بسیار جالب تر  بود.
قائم مقام وزیر محیط زیست آلمان با اشاره به نیاز ایران به  انجام اقدامات اساسی محیط زیستی ، گفت: مدیریت پسماند و انرژی  از جمله موضوعاتی بود که در دیدار با مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست  مطرح شد.
بارت در ادامه به  هدر رفت محصولات ارگانیک در قالب پسماند اشاره کرد و اظهار داشت:  حجم زیادی از این پسماندها را  می توان برای کود و پسماند کشاورزی استفاده کرد، در حالیکه  اکنون این مواد هدر میرود و هیچ استفاده ای از آن نمی شود .
 وی افزود: تفکیک زباله موضوع مهمی است که باید به صورت جدی به آن پرداخته شود چراکه تفکیک مواد ارگانیک  از پلاستیک و سایر مواد بازیافتی، بهترین گام  برای شروع مدیریت پسماند خواهد بود .
 قائم مقام وزیر محیط زیست آلمان با اشاره به ظرفیت های مناطق حفاظت شده در محیط زیست ایران،تاکید کرد: اقدامات زیادی برای مناطق حفاظت شده انجام شده است ولی این مناطق  به  مدیریت یکپارچه در همه زمینه ها نیاز دارد که باید در تمام مناطق وجود داشته باشد و ما تمایل داریم که در این زمینه با ایران همکاری بیشتری داشته باشیم.
 اسماعیل میرانزاده، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پیشوا که مسئولیت هدایت قائم مقام وزیر محیط زیست آلمان و هیئت همراه در بازدید از پارک ملی و منطقه حفاظت شده کویر را عهده دار بود گفت: حفاظت یکپارچه از مناطق تحت مدیریت که قائم مقام وزیر محیط زیست کشور آلمان  هم به آن اشاره کرد برای حفاظت از طبیعت و منابع طبیعی و همچنین مدیریت مناطق امری اجتناب ناپذیر است.
وی  افزود : هدف اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت و منابع طبیعی  این است که مناطق هم پایه از مدیریت واحدی برخوردار شود  و تمام مناطق حفاظت شده در شبکه جهانی از طریق ویژگی های خود به هدف های حفاظتی خاصی اختصاص یافته و به گونه ای تحت مدیریت قرار گیرند که در راستای استراتژی جهانی حفاظت از طبیعت عمل کرده و با توجه به اولویت های آن هدف های استراتژی را برآورده سازند.
رییس اداره حفاطت محیط زیست شهرستان پیشوا درادامه با اشاره به اینکه روند حفاظت ما از مناطق تحت مدیریت هیچگونه تعارضی با استراتژی جهانی حفاظت از طبیعت ندارد، بیان داشت: با توجه به تغییرات و دگرگونی های حاصل در عرصه طبیعت به موازات پیشرفت هایی که در امر حفاظت از طبیعت صورت می گیرد کلیه کشور ها باید بتوانند هم گام با یکدیگر با توجه به اولویت های حفاظتی و تغییرات آن ها از کلیه دستاورد های موجود استفاده کرده و در حفاظت زیست بوم ها و مناطق مشارکت سودمندی را داشته باشد .
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار