سخنگوی کمیته معرفی فیلم ایرانی به اسکار در پی برگزیده شدن فیلم «فروشنده» در اسکار از طرف این کمیته، این موفقیت بزرگ را به سینمای ایران، اصغر فرهادی و دست‌اندرکاران فیلم «فروشنده» تبریک گفت.
کد خبر: ۳۸۵۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵ 27 February 2017
امیر اسفندیاری گفت: خیلی اتفاق نادری است که کشوری، دو بار جایزه اسکار را بگیرد و این افتخار علاوه بر سینمای ایران، برای کشورمان است.

او با اشاره به اینکه سینمای ایران 3 بار نامزد دریافت اسکار شده است و دو بار این جایزه را دریافت کرده است،خاطرنشان کرد: با توجه به سابقه‌ی معرفی فیلم ایرانی به آکادمی اسکار در مقایسه با بسیاری کشورهای دیگر که تولیدات بیشتری دارند و سابقه‌ی طولانی‌تر در معرفی فیلم به آکادمی داشته‌اند، این اتفاق خیلی برای سینمای ایران موفقیت آمیز و درخشان است.

مدیر بخش بین‌الملل فارابی که هر ساله مسئولیت کمیته معرفی انتخاب فیلم ایرانی به اسکار را برعهده داشته است، در پاسخ به اینکه هر ساله هنگام معرفی فیلم حواشی بوجود می‌آید، مثلا برخی به معرفی فیلم «فروشنده» به اسکار انتقاد داشتند و معتقد بودند که شانس دریافت جایزه ندارد،گفت: من خیلی خوشحالم که همیشه کمیته معرفی فیلم ایرانی به اسکار بدون توجه به حاشیه‌ها و با توجه به قابلیت‌های سینمای ایران، فیلمی که از لحاظ جهانی و حرفه‌ای برای حضور در این رقابت مناسب بوده را معرفی کرده است.

وی یادآور شد: از سوی کمیته معرفی فیلم ایرانی به اسکار، فرهادی با فیلم‌هایش 4 بار معرفی شد و دو بار این جایزه را دریافت کرده است که این نشان می‌دهد، این کمیته، مستقل و به دور از حاشیه‌ها انتخاب خودش را داشته است و همان‌طور که گفتم، این موفقیت علاوه بر سینمای ایران برای کشورمان است.

اسفندیاری همچنین صحبت مفصل‌تر درباره‌ی این موفقیت بزرگ سینمای ایران را به بعد موکول کرد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار