سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه با اشاره به حادثه واژگونی یک دستگاه خودرو تریلی حامل سوخت مازوت در محدوده تونل نم رود، خاکبرداری و دفن اصولی خاک های آلوده را راهکار اساسی جلوگیری از آلودگی آب های سطحی و زیرسطحی دانست.
کد خبر: ۳۸۹۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸ 25 May 2015
محمد فریدی در گفت وگو با ایرنا افزود: بررسی کارشناسان محیط زیست حاکی است بخشی از مازوت این تریلی که بر زمین ریخته بود به دلیل شیب منطقه به سمت مسیل روستای هرانده حرکت کرده است.

وی با بیان اینکه عوامل راهداری شهرستان با خاکریزی مانع از ورود مازوت به آب رودخانه نم رود شدند گفت: مازوت فرورفته در خاک با نخستین بارندگی شسته شده و وارد آب های سطحی یا زیر سطحی منطقه خواهد شد.

فریدی خاطر نشان کرد: ورود مازوت به رودخانه، موجب آلودگی آب و در پی آن آلودگی واحدهای پرورش ماهی، مزارع و باغات پایین مسیر رودخانه در کوتاه مدت و میان مدت می شود.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه تنها راه رفع خطر موجود را خاکبرداری منطقه آلوده عنوان کرد کرد و گفت: قسمتی که مازوت در آن فرو رفته باید خاکبرداری شده و خاک های آلوده در مرکز دفن زباله های شهرستان مدفون شود.

وی از طرح دعوی علیه راننده تانکر حامل مازوت نیز خبر داد و افزود: اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بر اساس قانون مدیریت پسماند این مساله را از سوی مراجع قضایی پیگیری می کند.

روز گذشته یک دستگاه تریلی حاوی سوخت مازوت در محور تهران ، فیروزکوه محدوده تونل نم رود به دلیل بی احتیاطی راننده و ناتوانی در کنترل خودرو واژگون شد.

مازوت یا نفت کوره یکی از هیدروکربن های نفتی است که در مراحل تصفیه نفت خام پس از اتر، بنزین و نفت چراغ بدست می آید و چون سیاه رنگ است به آن نفت سیاه نیز گفته می شود؛ این ماده ارزان ترین ماده سوختنی برای کوره حمام ها، تنور نانوایی ها و موتورهای دیزلی است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار