تابناک تهران - يوزف پورينگر، استاندار ايالت اتریش عليا با حضور در استانداری تهران در صر هیاتی اقتصادی و تجاری با سید حسین هاشمی استاندار تهران دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر: ۳۹۰۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۵ 07 March 2017
سيدحسين هاشمي در نشستي كه  با حضور استاندار ايالت اتريش عليا در پی سفر وی به تهران برگزار شد، رابطه ايران و كشور اتريش را تاريخي دانست و گفت: حضور هيات‌هاي مختلف اتريشي در تهران موجب توسعه روابط دو كشور شده است.
 
وي افزود: روابط مقامات سياسي ايران و اتريش حتي در زمان بعد از انقلاب و مقاطع سخت با كمترين مشكل همراه بوده است.

هاشمي با بيان اينكه بخش خصوصي و صنعتگران ايراني به واحدهاي توليدي اتريش اعتماد دارند تصريح كرد: در بخش صنايع و فولاد روابط بسيار خوبي بين ايران و اتريش حاكم بوده است.
 
استاندار تهران فضاي روابط با اتريش را پس از توافق برجام بهتر ارزيابي كرد و گفت: نياز است تا در اين مسير اتريش سرعت عمل را بالا برده و اقدامات جدي تري در پويايي سيستم بانكي اعمال كند.
 
هاشمي برقراري روابط ميان پايتخت دو كشور را هموار دانست و عنوان كرد: ظرفيت تهران براي پوشش مالي در بخش هاي گردشگري،صنايع " هاي تك"  و نوسازي صنايع زياد است.
 
وي گفت:  آنچه در واقعيت در ايران اتفاق مي افتد با آنچه فضاسازي خارجي عليه ايران ايجاد مي شود كاملا متفاوت است.
 
استاندار تهران ادامه داد: در دنيا عمليات هاي انتحاري توسط القاعده و نيروهاي تكفيري رخ داده اما  يك ايراني در ميان آنها نبوده است و آنچه عليه ايران مطرح مي شود فقط جنبه سياسي دارد.
 
هاشمي به نقش ياري دهنده ايران در حل بحران ها و درگيري هاي منطقه اشاره كرد و افزود:‌ ايران در از بين بردن طالبان در افغانستان و كمك فكري و مستشاري در سوريه نقش مهمي داشته است.
 
وي ايران را امن‌ترين كشور منطقه و ارزشمند از نظر استعدادهاي خدادادي و نيروي انساني دانست و تاكيد كرد: اتريش از كشورهايي است كه سرمايه هاي ايران را به خوبي درك كرده و ارتباط ايران با اتريش همواره در سطح قابل قبولي بوده است.
 
استاندار تهران حضور دو هزار پزشك ايراني در اتريش و فعاليت آنها را نشانه اعتماد مردم اتريش ارزيابي كرد و گفت:‌ تعداد زيادي پزشك،تاجر وصنعتگر ايراني در آمريكا نيز فعال هستند و يك گزارش خلاف هم تاكنون نداشته اند و اين نشان مي دهد جوسازي هاي عليه ايران  با واقعيت متفاوت است و ريشه سياسي دارد.
 
هاشمي ادامه داد: از منافع كشور خود به هرشكل حفاظت مي كنيم و اجازه تجاوز به هيچ كشوري نمي دهيم.
 
وي با اشاره به اينكه در موضوع 11 سپتامبر 2011 و حادثه برج هاي دوقلوي آمريكا 11 نفر حمله كننده از كشور عربستان شناسايي شده اند افزود:‌اين درحالي است كه رييس جمهور جديد آمريكا ايران را شبيه سومالي و در گروه محدوديت قرار داده است.
 
استاندار تهران در ادامه سخنانش از همكاري با اتريش در بخش هاي نوسازي صنايع و محيط زيست استقبال كرد و گفت: در اين بخش پروژه هاي آماده قابل عرضه در تهران وجود دارد و در منطقه ويژه اقتصادي استان تهران مي توانيم از سرمايه گذاري مستقيم اتريش بهره مند شويم.

يوزف پورينگر، استاندار ايالت اتریش عليا نیز در این ديدار با بيان اينكه سهم خود را براي تسريع روابط اقتصادي با تهران ايفا خواهيم كرد گفت:‌ 500 شركت اتريشي در تهران نمايندگي دارند و روابط ايالت اتريش عليا با تهران در صنايع خودرو گسترده است.
 
وي افزود:‌ايالت اتريش عليا ظرفيت مناسبي براي نوسازي صنايع در فناوري محيط زيست دارد.
 
استاندار ايالت اتريش عليا با اشاره به اينكه 30 هزار ايراني در اتريش زندگي مي كنند عنوان كرد: يك سوم از ايرانيان در ايالت اتريش عليا ساكن هستند و 2 هزار پزشك ايراني در بيمارستان ها و 1600 جوان در دانشگاه هاي اتريش فعال و در حال تحصيل هستند.
 
پورينگر ادامه داد: 27 درصد صادرات كشور اتريش از ايالت اتريش عليا انجام مي شود و استاني صنعتي و صادرات محور است.
 
وي با بيان اينكه شركت هاي مهم اتريش در ايران نمايندگي دارند تصريح كرد: از استاندار تهران و هيات اقتصادي ايراني دعوت مي كنيم تا براي حضور و بازديد از اتريش عليا به اين ايالت سفر كنند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار