تابناک تهران - هر از چندگاهی در گوشه و کنار بحث ارتقاء سطح کیفی آب تهران طرح می‌شود حالا محمد پرورش مدیرعامل آبفای تهران در تازه‌ترین موضع‌گیری خبر از انجام طرح جامع آبرسانی تهران داده و گفته است کیفیت آب تهران در سال آینده افزایش می‌یابد
کد خبر: ۳۹۰۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵ 06 March 2017
به گزارش تابناک تهران محمد پرورش مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران ضمن اشاره به پروژه‌های در دست اجراء این شرکت گفت: با اجرای طرح سلامت که بخشی از طرح قمر بنی‌هاشم است، کیفیت آب تهران در سال آینده افزایش می‌یابد.

وی افزود: طرح قمر بنی‌هاشم (طرح جامع آب‌رسانی تهران) شامل ١٣٠ کیلومتر خط لوله‌ است که ١٤ کیلومتر از آن در اندازه‌های ١٤٠٠، ١٨٠٠ و ٢٠٠٠ میلی‌متر اجرا شده‌است که۴۰ کیلومتر از طرح سلامت آب تهران در سال ۱۳۹۶ به‌بهره‌برداری می‌رسد.

پرورش ادامه داد: این طرح با هزینه‌ای بیش از ۱۷۰ میلیارد تومان به منظور تعادل‌بخشی کمی و کیفی آب تهران اجرا می‌شود.

پرورش ادامه داد: در مرحله نخست این طرح آب از تصفیه‌خانه کن در شمال تهران به یافت‌آباد و از سد ماملو به شهرری منتقل شد که این طرح عملا کیفیت آب تهران را از شمال تا جنوب یک‌سان کرد و در حال حاضر مرحله دوم آن در حال اجراست.

رینگ آبی خط لوله قمر بنی هاشم به منظور تعادل بخشی آب شهر تهران در دستور کار قرار گرفت که با اجرای این طرح هم بین منابه آبی شرق و غرب شهر تهران ایجاد تعادل خواهد شد و هم کیفیت آب تهران در شمال و جنوب شهر را یکسان خواهد کرد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار