مشاور معاون اول رئیس جمهوری گفت: خرید کالای ایرانی حمایت از هویت ملی، توسعه و شکوفایی اقتصادی و همچنین زمینه ای برای توزیع عادلانه ثروت در مناطق مختلف کشور است.
کد خبر: ۳۹۰۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷ 08 March 2017
سعید اوحدی با تاکید بر سخنان امسال مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی، افزود: با توجه به شرایط موجود دنیا در خصوص مسائل اقتصادی، تنها راه برون رفت از مشکلات و به دنبال آن توسعه و شکوفایی، حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی است.
وی به موضوع توانمندی و استعداد جوانان کشورمان و نیز زمینه ها و ظرفیت های موجود با تکیه بر دانش و فناوری اشاره کرد و گفت: با توجه به دانش و توان علمی موجود در کشور در بسیاری از زمینه ها به خود کفایی رسیده ایم و نیازی به کشورهای خارجی نداریم.
اوحدی با تاکید بر اینکه واردات بی رویه سم مهلک برای چرخه اقتصاد کشور است، افزود: واردات کالاهای خارجی در واقع حمایت نکردن از تولیدکنندگان داخلی است که تیشه به ریشه آنان می زند و موجب از بین رفتن شکوفایی اقتصادی خواهد شد.
وی با بیان اینکه در حوزه تولید به بلوغ کامل رسیده ایم و باید به دنبال صادرات گسترده باشیم، گفت: ورود کالاهای قاچاق به کشور یعنی ضربه به اقتصاد داخلی به خصوص هم اینک که شب عید نزدیک است و عمده خرید مردم در این ماه انجام می شود.
دبیر ستاد توسعه اقتصادی ایران، عراق و سوریه افزود:‌ در بسیاری از کشورها برای حمایت از تولید کنندگان داخلی و رفتن مردم به سمت اینگونه کالاها هزنیه واردات را بالا می برند تا توجیحی برای رفتن به سمت کالاهای خارجی وجود نداشته باشد.
اوحدی تصریح کرد: خرید کالاهای داخلی یعنی توسعه صنعت و شکوفایی اقتصادی که حل معضل اشتغال را هم به عنوان یکی از اصلی ترین دغدغه های مسئولان، در پی خواهد داشت.
وی با بیان اینکه بالابردن تعرفه واردات کالاهای خارجی موجب از بین رفتن تمایل برای خرید آنها خواهد شد، گفت: البته ناگفته نماند یکی از کارهای بسیار مهم در این زمینه فرهنگ سازی است که رسانه ها از جمله صدا و سیما نقش بسیار مهمی در این زمینه دارند.
مشاور معاون اول رئیس جمهوری گفت: باید بتوانیم کاری کنیم که با فرهنگ سازی تمامی مردم به سمت کالاهای داخلی رو بیاورند و در قالب یک بسیج عمومی استفاده از کالاهای خارجی را ترد کنند.
وی افزود: کشورهای خارجی به اشکال مختلف و با تبلیغات های غیر واقعی تنها به دنبال فروش کالاهای خود هستند که فرهنگ سازی صحیح در این زمینه می تواند در جلوگیری از گرایش به سمت اینگونه کالاها تاثیر بسزایی داشته باشد.
اوحدی با بیان اینکه فرهنگ سازی در تحریم کالاهای خارجی نقش بسیار مهمی خواهد داشت، گفت: متاسفانه اقدامات برخی از رسانه ها و نیز شرکت های تبلیغاتی در سطح شهرها در زمینه تبلیغ کالاهای خارجی موجب بی رونقی در حوزه اقتصادی خواهد شد.
وی گفت: باید با تغییر نگرش نه تنها به دنبال رونق اقتصاد داخلی باشیم بلکه با حمایت های مختلف بحث صادرات گسترده کالاهای داخلی را بیش از پیش جدی بگیریم.
دبیر ستاد توسعه اقتصادی ایران، عراق و سوریه اظهار داشت: بالابردن کیفیت تولیدات داخلی، نظارت مستمر و نرخ گذاری مناسب، می تواند یکی از بهترین راههای گسترش صادرات کالاهای ایرانی و همچنین زمینه سازی برای رقابت با کالاهای خارجی باشد.
اوحدی با بیان اینکه تولید در واقع به معنای اشتغال و رونق اقتصادی است، گفت: حمایت همه جانبه از تولید کنندگان داخلی به معنای مبارزه با بیکاری و توسعه اقتصادی و شکوفایی کشور در تمامی عرصه ها است.
وی تاکیدکرد: به هر میزان در فروش کالای ایرانی از لحاظ کیفت تولید مطمئن باشیم به همان میزان کارآفرینی شده و بیکاری رفع خواهد شد.
او ادامه داد: اگر چه در برخی موارد نیازمند بالابردن کیفت تولید هستیم اما در بسیاری از موضوعات نیز همانند پوشاک، چرم و غیره حرف های بسیاری برای گفتن داریم.
وی با بیان اینکه برای بالابردن سطح کیفیت کالاها از دانش دیگر کشورها نیز باید استفاده کرد، گفت: کسب هرچه بیشتر علم و دانش برای بالابردن سطح کیفیت تولید موجب توسعه و شکوفایی صنعت کشور خواهد شد.
مشاورمعاون اول رئیس جمهوری تصریح کرد: استفاده از کالاهای ایرانی موجب شکوفایی اقتصاد داخلی می شود که این مهم در نهایت هدیه ای بزرگ به نام اشتغال پایدار به صعنت داخلی است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار