سخنگوی قوه قضائیه گفت: اینکه برخی سایت‌ها نوشته‌اند پسر شهردار تهران و پسر فرمانده سابق ناجا بازداشت شده‌اند، صحت نداشته و کذب محض است.
کد خبر: ۳۹۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۸ 25 May 2015
به گزارش فارس، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در ادامه هفتاد و نهمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به سوالی درباره اینکه اخیراً برخی از سایت‌های خبری و وبلاگ‌ها مدعی شدند 12 نفر از افراد مسئول در بنیاد تعاون ناجا دستگیر شده‌اند و حتی این افراد مدعی شده‌اند که خود فرمانده سابق ناجا و پسرش و همچنین پسر شهردار تهران دستگیر شده‌اند، گفت: در موضوع اول که مربوط به افراد بازداشت شده در بنیاد تعاون ناجا بود باید بگویم اگر پرونده‌ای تشکیل شده و اتهامی متوجه افراد باشد دستگاه قضایی با آن برخورد می‌کند.

وی گفت: البته درباره دستگیری پسر فرمانده سابق ناجا و پسر شهردار تهران این مطالب کاملاً کذب است و من هم در سایتهای ضد انقلاب آن را دیدم. قطعاً کسانی که این شایعات را مطرح می‌کنند اگر از آنها شکایتی شود ، تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

وی افزود: این گونه اطلاع‌رسانی‌ها و خبر رسانی‌ها خدمتی به جامعه نمی‌کند و وقتی یک رسانه چند بار خبرهای کذب این‌چنینی منتشر کند به طور قطع مردم اطمینانشان را به آنها از دست می‌دهند.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره درخواست سناتورهای آمریکایی مبنی بر آزادی 3 تبعه کشورشان که در زندان‌های ایران به سر می‌برند، گفت: سناتورهای آمریکایی برای خودشان حرف می‌زنند و قرار نیست ما به حرفهای آنها اعتنا کنیم.

وی افزود: از 3 نفری که شما اشاره کردید 2 نفر به اتهام جاسوسی در زندان به سر می‌برند ، یک نفر هم هنوز به پرونده‌اش رسیدگی نشده است، پس آنها چه حقی دارند که درخواست آزادی یک جاسوس را می‌کنند.

وی گفت: درباره آن بخشی از صحبتهای شما که گفتید با بیش از 60 ایرانی در زندان‌های آمریکا به سر می‌برند باید بگویم که عموماً در اینگونه موارد وزارت امور خارجه اقدامات لازم را انجام می‌دهد تا حقی از هیچکدام از شهروندان ایرانی ضایع نشود.

اژه‌ای در پاسخ به این سوال که نتیجه همکاری قوه قضاییه و بانک مرکزی و وزارت امور اقتصاد و دارایی در رابطه با کاهش میزان معوقات بانکی به کجا رسیده است، گفت: معوقه داران عموماً دو دسته هستند، آنها که معوقه‌شان دارای توجیه منطقی است و آنهایی که قصد مجرمانه دارند.

وی گفت: در خصوص گروه اول تمام تلاش‌ها در حال انجام است تا مشکلات این افراد مرتفع شود تا به این ترتیب از میزان معوقات کاسته شود.

محسنی اژه‌ای افزود: البته در برخی از موارد شاهد بوده‌ایم که یک پیمانکار از دولت به واسطه انجام یک پروژه طلبکار بوده و از سوی دیگر به بانک به خاطر اخذ وام بدهکار است.

معاون اول قوه قضاییه گفت: در این گونه موارد امیدواریم دولت پول پیمانکاران را در زمان مقرر بپردازد تا چنین مشکلی ایجاد نشود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار