به گزارش خبرنگار قضایی فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، سی و چهارمین اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد از اسفند ماه سال جاری آغاز به کار کرده است.
کد خبر: ۳۹۳۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱ 12 March 2017
به گفته دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان، شورای حقوق بشر سازمان ملل سالانه سه نشست برگزار می کند که مهم ترین نشست مربوط به اسفندماه است. در این اجلاس در طول 4 هفته به مسائل مختلف پرداخته می‌شود تا در این جمع کشورهای دنیا مسائل مختلف حقوق بشری، مشکلات و تعرضات را مورد بحث قرار داده و راجع به تعمیق قضیه و مفاهیم آینده مباحثات دوستانه و برادرانه داشته باشند.
 
کاظم غریب آبادی، معاون امور بین الملل دبیر ستاد حقوق بشر، که در راس هیات عالیرتبه  حقوق بشری وارد ژنو، مقر اروپایی سازمان ملل متحد شده است، در گفت‌وگویی برنامه‌های جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس را تشریح و اظهار کرد: نشست‌های اسفندماه شورای حقوق بشر، مهمترین نشست این شورا است که قطعنامه‌ها و تصمیمات مختلفی در آن به تصویب می رسد.
 
وی با بیان اینکه در این اجلاس وضعیت حقوق بشر کشورهای مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرد، افزود: جمهوری اسلامی ایران به صورت فعال در این اجلاس شرکت کرده است و در هفته اول آغاز آن، هیاتی به سرپرستی دکتر عراقچی، معاون حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه،  به ژنو اعزام شده و در این نشست، مواضع جمهوری اسلامی ایران را در رابطه با موضوعات و تحولات مرتبط با حقوق بشر تشریح و با برخی هیئت‌ها و مقامات حقوق بشری نیز دیدار و گفت‌وگو کردند.
 
معاون دبیر ستاد حقوق بشر تصریح کرد: یک هیات تخصصی در زمینه حقوق کودکان، متشکل از قضات مرتبط با حقوق کودک و برخی اعضای مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک نیز در هفته دوم برگزاری اجلاس به ژنو اعزام شدند.
 
غریب آبادی ادامه داد: این هیات به قرائت 2 بیانیه در اجلاس پرداخت و اقدامات و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه حقوق کودک را تشریح کرد.  
 
وی با اشاره به ملاقات هیات تخصصی جمهوری اسلامی ایران در حوزه کودک با گزارشگر ویژه فروش و هرزه نگاری کودکان سازمان ملل، گفت: همچنین این هیات به منظور تبادل تجربیات با کشور سوئیس، بازدیدی هم از کانون اصلاح و تربیت کودکان ژنو به عمل آورد.
 
معاون امور بین الملل دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به سفر هیئت تخصصی و عالیرتبه حقوق بشری به ژنو، گفت: برنامه‌های این هیات در هفته سوم اجلاس شورای حقوق بشر از روز دوشنبه آغاز و در این اجلاس، رئیس هیات مواضع جمهوری اسلامی ایران در رابطه با گزارش اخیر خانم عاصمه جهانگیر، گزارشگر ویژه وضعیت حقوق بشر در ایران، را برای اعضای شورای حقوق بشر تشریح و اعلام می‌کند.  
 
غریب آبادی در پایان خاطرنشان کرد: در حاشیه حضور هیات ایرانی در برخی  ملاقات‌های دیپلماتیک انجام خواهد شد و با دو نفر از گزارشگران ویژه نیز دیدار و گفت‌وگو صورت می‌پذیرد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار