معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت با بیان اینکه نرخ رشد بهره‌وری در کشور ضعیف است، گفت: 3 میلیون واحد صنفی با معدل اشتغال 2.5 نفر در کشور فعال است.
کد خبر: ۳۹۳۸۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳ 13 March 2017
یدالله صادقی معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه اجرایی کردن همکاری‌ها بین وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و صنعت، معدن و تجارت که در وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، با اشاره به اهمیت بهره‌وری در کشور، اظهار داشت: یکی از مشکلات که همه به آن واقف هستیم، ضعیف بودن نرخ رشد بهره‌وری در کشور است و یکی از شاخه‌های مورد نیاز، بهره‌وری نیروی کار است.
 
وی با اشاره به تفاهم‌نامه بین وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و صنعت،‌ معدن و تجارت در سال 93، افزود:‌ این تفاهم‌نامه معطوف به افزایش نرخ بهره‌وری است؛ ضمن اینکه حدود 40 درصد فعالیت‌های اقتصادی در وزارت‌های صنعت، معدن و تجارت دنبال شده و ساماندهی می‌شود.
 
معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت با بیان اینکه بخش بازرگانی و اصناف جمعیت زیادی را شامل می‌شود،‌ گفت: این بخش دارای دو بخش است که یکی بازرگانی است که در آن صادرات و واردات در سطح کلان انجام می‌گیرد و بخش دیگر در سطوح خرد‌تر فعالیت می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه نزدیک 3 میلیون واحد صنفی در کشور وجود دارد، خاطر نشان کرد:‌ معدل اشتغال این صنوف 2.5 نفر است و نیازهای مردم توسط این صنوف تأمین می‌شود.
 
صادقی تصریح کرد: امکاناتی که در دو وزارتخانه وجود دارد، زیاد است و اگر به شکلی آنها را هدایت کنیم که محصول آن نیروهایی باشد که به نحو مطلوب کار را در سیستم‌های استاندارد انجام دهند، یکی از بزرگ‌ترین کارهاست.
 
معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت  متذکر شد: تشکل‌ها نقش مهمی در این خصوص دارند؛ مانند اتاق اصناف و اتاق بازرگانی؛ ضمن اینکه در انجام قراردادهای اجرایی باید همکاری بخش خصوصی را نیز داشته باشیم.
 
به گزارش فارس، برات قبادیان معاون آموزشی و پژوهشی وزارت صنعت،‌معدن و تجارت نیز با اشاره به اهمیت توسعه دانش مهارتی در کشور اظهار داشت: این موضوع بحث جدیدی نیست، اما در 10 سال گذشته بیش از حد، به جای اجرای آموزش‌های مهارتی به آموزش‌های عالی پرداخته‌ایم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار