رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در خصوص نحوه استفاده صحیح از فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی و پیشگیری از آسیب‌های احتمالی آنها، توصیه‌هایی را ارائه کرد.
کد خبر: ۳۹۳۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳ 13 March 2017
مصطفی اسماعیلی رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه هر محصولی که برای پاک کردن، جذب کردن یا تغییر دادن ظاهر به‌وسیله ریختن، پاشیدن و یا اسپری کردن روی بدن انسان به کار می‌رود، به عنوان فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی شناخته می‌شود، اظهار داشت: با توجه به فراوانی و افزایش روز افزون مصرف انواع این گونه فرآورده‌ها چنان‌چه به‌صورت صحیح استفاده نشود و یا در شرایط مناسب نگهداری نگردد می‌تواند به مصرف کننده آسیب برساند.
 
وی آسیب‌های مذکور را ناشی از فعالیت میکرواورگانیسم‌ها و تخریب فیزیکی و شیمیایی فرآورده عنوان کرد که سبب صدمه به مصرف کننده و همچنین افت کارایی آن می‌شود.
 
وی به مصرف‌کنندگان توصیه کرد: برای حفظ سلامت خود و فرآورده هرگز نباید فرآورده های آرایشی به طور مشترک استفاده شوند؛ همچنین به غیر از زمان مصرف درِ آنها را کاملا بسته نگه داشته و دور از نور آفتاب نگهداری کنند زیرا نور سبب تجزیه مواد نگهدارنده (عامل حفظ فرآورده از آلودگی) موجود و کاهش اثر آن می‌گردد.
 
این مقام مسئول در سازمان غذا و دارو همچنین تصریح کرد: تا حد امکان باید از بسته بندی کوچک برای این فراورده ها استفاده شود، زیرا  بسته‌بندی کوچک فرآورده را محافظت کرده و از خشکی، آلودگی و ناپایداری آن تاحدی ممانعت می‌نماید.
 
وی همچنین با اشاره به افرادی که به فرآورده های آرایشی حساسیت دارند توصیه کرد: بهتر است این افراد از فرآورده های ضد آلرژی استفاده نمایند.
 
رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در توصیه ای دیگر در مورد فرآورده های آرایشی چشم اضافه کرد: این فراورده ها نسبت به دیگر فرآورده‌ها عمر مفید کمتری دارند و این موضوع به دلیل ایجاد آلودگی توسط استفاده مکرر مصرف کننده است لذا توصیه می‌شود سه ماه پس از باز شدن تعویض شود.
 
اسماعیلی در توصیه های دیگر خاطر نشان کرد: درصورت خشک شدن از افزایش آب به فرآورده ها خودداری گردد؛ زیرا آب سبب تخریب مواد نگهدارنده می‌شود.
 
وی گفت: چنانچه رنگ، بو و شکل ظاهری فرآورده تغییر کرد دیگر قابلیت مصرف ندارد.
 
اسماعیلی در پایان با اشاره به اینکه استفاده مکرر از فراورده های فوق در مجاورت هوا و آلودگی ناشی از تماس انگشت جهت استفاده از محصولات آرایشی امکان آلوده شدن این محصولات را افزایش داده و باعث از بین رفتن کیفیت آنها خواهد شد.
منبع: فارس
برچسب ها: لوازم آرایشی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار