مدیرعامل شرکت صنایع و مشاغل شهرداری تهران از انتقال اوراق کنندگان اتومبیل تا اوایل سال آینده خبر داد. اوراق کنندگان اتومبیل تا اوایل سال ۹۶ از میدان شوش خارج می شوند
کد خبر: ۳۹۴۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹ 13 March 2017
کامران زنگیشه مدیرعامل شرکت صنایع و مشاغل شهرداری تهران در نشست خبری که امروز(دوشنبه) به مناسبت استقبال از بهار ۹۶ برگزار شد، با بیان اینکه اولویت اصلی این شرکت انتقال صنوف مزاحم و آلاینده از سطح شهر تهران به خارج از شهر است، اظهار داشت: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی از سال ۶۹ تاکنون مقرر شده ۳۳ رسته شغلی از پایتخت خارج شوند.

وی با بیان اینکه تاکنون در رابطه با انتقال اوراق چی ها از میدان شوش اقدمات زیادی انجام شده است، افزود: بدون شک اینها صنوف مزاحم هستند و باید از شهر خارج شوند.
 
مدیر عامل شرکت صنایع مشاغل شهر تهران با بیان اینکه از چندی پیش انتقال صنوف مزاحم در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: این موضوع باعث شده تا هم اکنون در ضلع شرقی میدان شوش نازیبایی هایی را مشاهده کنیم.

زنگیشه با تاکید بر اینکه اوراق کنندگان اتومبیل در محدوده میدان شوش مستقر بودند، گفت: با هماهنگی های انجام شده به زودی 800 تا 900 اوراق کننده اتومبیل که در ضلع شرقی میدان شوش و گاراژها مستقر بودند با همکاری پلیس آگاهی تهران بزرگ ساماندهی شدند، در حال حاضر بیش از 70 درصد از این اوراق کنندگان مغازه های خود را تخلیه کردند.

وی ادامه داد: در حال حاضر یک هزار و 250 سوله در شهرک ثامن الحجج خاوران آماده شده تا این صنوف بتوانند در آنجا استقرار یابند.

مدیر عامل شرکت صنایع مشاغل شهر تهران با بیان اینکه واحدهای اوراق کننده در قالب 11 گاراژ بزرگ در میدان شوش فعالیت می کردند، یادآور شد: در حال حاضر 3 گاراژ و 70 درصد از مغازه های آنان تخلیه شده است.

زنگیشه با اشاره به محوطه سازی و جداره سازی محدوده گاراژهای میدان شوش افزود: در حال حاضر عملیات محوطه سازی به پایان رسیده و به دنبال آن هستیم تا برخی از مشکلاتی که در این منطقه وجود دارد را مرتفع کنیم، چرا که اگر آتش سوزی در این منطقه اتفاق بیافتد، بدون شک امکان امداد رسانی بسیار پایین خواهد بود.

وی با بیان اینکه مشاغل ناایمن و مزاحم باید از شهر تهران خارج شوند، تاکید کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده، تولید کنندگان کیف و کفش و تفت آجیل در قرچک ورامین مستقر خواهند شد.

مدیر عامل شرکت صنایع مشاغل شهر تهران ادامه داد: برای انتقال یک هزار و 175 کیوسک گل فروشی و مطبوعات، در سطح شهر تهران اقداماتی انجام شده و تاکنون 155 کیوسک به گل فروشی ها اختصاص یافته است و نیز در سایر کیوسک ها اقلامی از جمله روزنامه به فروش می رسد.

زنگیشه اضافه کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده کار تعویض پیکره کیوسک های قدیمی مطبوعات و گل فروشی در دستور کار قرار گرفت و به صورت پایلوت در منطقه 12 اجرا شده است.

وی با اشاره به حواشی مطرح شده پیرامون ممنوعیت عرضه سیگار در کیوسک های فروش روزنامه فروشی ها تاکید کرد: با همکاری وزارت بهداشت برای ممنوع شدن فروش سیگار در کیوسک های روزنامه فروشی اقداماتی انجام شده اما برای به نتیجه رسیدن این امر به زمان بیشتری نیازمند هستیم.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با اشاره به طرح استقبال از بهار، گفت: در ایام پایانی سال مراجعه به مراکز بیشتر در راستای مبارزه با جانوران مضر شهری است، به همین دلیل با شناسایی و تزریق فوم در پی از میان بردن جانواران مضر از جمله موش ها در این نقاط مختلف شهر هستیم.

زنگیشه با اشاره به راه اندازی کلینیک های سیار در برخی از نقاط پایتخت به منظور مداوای حیوانات خانگی، افزود: در برخی از نقاط شهر تهران به ویژه در مناطق شمالی کیوسک های سیاری مستقر شده تا افراد بتوانند حیوانات خانگی خود از جمله سگ هایشان را برای درمان به این کلینیک ها بیاورند.

وی به شناسایی ۶۷ هزار واحد شغلی در سطح شهر تهران که مشمول بند ۲۰ قانون شده اند، اشاره کرد و گفت: به دلیل آلاینده بودن این واحدهای شغلی، این واحدها یا باید از تهران خارج و یا تغییراتی در واحد شغلی خود ایجاد کنند.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تاکنون ۳۰ هزار پرونده از تعداد ۶۷ هزار رأی مختومه اعلام شده و به دنبال نهایی کردن تکلیف باقی مانده پرونده ها نیز هستیم.

زنگیشه با اشاره به برخی موضوعات مطرح شده در راستای جمع آوری گربه های شهر تهران، یادآور شد: این شرکت هیچ برنامه ای برای جمع آوری گربه ها از سطح شهر ندارد.

وی ادامه داد: اگر از سوی سازمان دامپزشکی در راستای جمع آوری گربه ها ابلاغیه هایی صادر شود، این آمادگی را داریم که اقداماتی را در این رابطه در دستور کار قرار دهیم.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران به برپایی نمایشگاه کتاب در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب اشاره کرد و گفت: اردیبهشت ماه سال آینده نمایشگاه کتاب را در مجموعه شهر آفتاب خواهیم داشت، به همین منظور در بحث فروش غذا و تنقلات  اقداماتی انجام داده ایم تا بهترین محصولات به دست مردم برسد.

زنگیشه با اشاره به فروش برخی حیوانات در محل عرضه و فروش پرندگان زینتی، گفت: هم اکنون در دو مرکز آزادگان و خاوران که برای عرضه پرندگان زینتی در نظر گرفته شده اند برخی حیوانات غیرمجاز به فروش می رسند.

وی اضافه کرد: از یک ماه گذشته تاکنون برای جلوگیری از این کار برنامه ریزی های زیادی انجام شده و دیگر حیوانات غیر مجاز در این مراکز فروخته نمی شوند.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران با اشاره به کمبود جایگاه های سوخت در شهر تهران، تصریح کرد: در راستای واگذاری مراکز عرضه سوخت CNG به وزیر نفت نامه ای مبنی بر اینکه مسئولیت مراکز عرضه سوخت CNG که در سال ۸۸ به شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران واگذار شده، به وزارت نفت برگردد چرا که این یک کار تخصصی است.

 زنگیشه در حال حاضر ۳۳ جایگاه عرضه CNG در سطح شهر تهران داریم که از این تعداد ۱۰۰ جایگاه ویژه اتوبوس و ۲۳۳ جایگاه ویژه خودروهای سواری است.

وی اضافه کرد: بدون شک پیگیر توسعه این مراکز نیستیم، چرا که وظیفه ذاتی وزارت نفت است اما بحث ایمنی و استانداردسازی جایگاه‌های سوخت را پیگیری و در دستور کار خواهیم داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار