کد خبر: ۳۹۴۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲ 14 March 2017

به گزارش تابناک اردبیل هنوز مشخص نشده که اسنپ و تپسی چه سرنوشتی خواهند داشت. اینکه تعطیل می شوند یا به زیر مجموعه تاکسیرانی اضافه می شوند.

با این حال امروز خبر آمده که تاکسی اینترنتی در شهرستان ها و بطور مشخص در اردبیل نیز راه اندازی می شود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اردبیل گفت: تلاش می‌کنیم تا در سال‌ آینده تاکسی اینترنتی را در اردبیل راه‌اندازی کنیم.

رحیم سعیدی اظهار کرد: با راه‌اندازی تاکسی اینترنتی سعی بر این است تا هموطنان به سرعت خدمات خود را از سازمان تاکسیرانی دریافت کرده و اسباب رضایت آنها فراهم آید.

وی از نهایی شدن راه‌اندازی سامانه پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی‌ها توسط مردم در اردبیل خبر داد و تصریح کرد: پرداخت الکترونیکی نرخ تاکسی‌ها در مسیرهای مختلف نهایی شده که امیدواریم از سال آینده اجرایی و عملیاتی شود.

عضو هیأت مدیره سازمان تاکسیرانی کشور گفت: بیش از 600 دستگاه تاکسی در اردبیل در سال‌های اخیر نوسازی شده و این عملیات همچنان ادامه دارد.

سعیدی با بیان اینکه 127 دستگاه تاکسی نیز در سال‌ آینده نوسازی می‌شود، افزود: نوسازی ناوگان تاکسیرانی اردبیل با هدف ارائه خدمات کیفی و کمی به هموطنان، اسباب رضایت آنها را فراهم می‌آورد.

وی در مورد افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها در سال آینده بیان کرد: با توجه به افزایش نیافتن قیمت بنزین تصمیم و پیشنهادی برای افزایش قیمت کرایه تاکسی‌ها وجود ندارد.

سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ما در تعطیلات نوروزی با تمام توان و بهره‌گیری از ناوگان نوسازی شده تاکسی‌های درون شهری،‌ بی‌سیم و مسیر فرودگاه سعی می‌کنیم در خدمت مسافران و گردشگران باشیم.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اردبیل ادامه داد: انتظار می‌رود صاحبان تاکسی‌ها در این ایام تلاش کنند تا با اخلاق حسنه و شایسته از این میهمانان پذیرایی کنند.

نرم‌افزارهای تاکسی آنلاین که به دلیل سرعت و ارزان بودن مورد اقبال مردم قرار گرفته است، پس از کش‌وقوس‌های بسیار و تهدید و مخالفت‌هایی که با آنها شد، روز گذشته با یک چراغ سبز دولتی مواجه شدو محمود واعظی، وزیر ارتباطات دولت یازدهم، از فعالیت این نرم‌افزارها تمام‌قد دفاع کرد.

فعالیت دو،سه ساله این نرم افزارها باعث شده است که کسب و کار آژانس‌های قدیمی و تاکسی‌های شهری با رکود مواجه شود و آن‌ها دلِ خوشی از رقیب محبوب خود نداشته باشند. به همین دلیل بود که در این مدت زمزمه‌های زیادی مبنی ‌بر مخالفت و تلاش برای تعطیلی آنها به گوش می‌رسید.

از میان خدمات اینترنتی که در کشور ما رواج پیدا کرد،شاید انگشت شمار باشند نرم افزارها و سایت‌های خرید اینترنتی که از قبال عمومی برخورداراند و در عین حال با کم‌ترین خطا به ارائه خدمات می‌پردازند.

اسنپ یکی از نرم‌افزارهای تاکسی‌های انلاین است که به دلیل قیمت پایین، امکان دسترسی در هرمکان و ساعتی باعث گرایش عمده پایتخت نشینان به خود شده است. یکی از ویژگی‌های این نرم‌افزار امکان پرداخت الکترونیک کرایه را که چند دهه است مدیریت شهری در یک خم آن وامانده است، را فراهم کرده است.

این مجموعه نزدیک به سه سال است که فعالیت خود را شروع کرده؛ اما کمتر از یک سال است که بین تهرانی‌ها محبوبیت پیدا کرده و دقیقا از همین زمان است که مخالفت‌ها و ممانعت‌ها برای ادامه فعالیتش شروع شده است.

تقریبا تا یک ماه قبل این اپلیکیشن کاربردی با رشد خوبی در حال شیوع در کل شهر بود و مخالفتی را هم به همراه نداشت تا اینکه گزارش‌هایی از رادیو و تلویزیون پخش شد که بدون مستندات از ثبت شکایت‌هایی درباره عملکرد اسنپ و تپسی صحبت می‌کرد؛ اما سردار کمال هادیانفر، رئیس پلیس فتا، هفته گذشته با بيان اينكه تاکنون شکایتی از این کسب‌وکارهای استارت‌آپی و به طور مشخص «اسنپ» و «تپسی» نبوده است، گفت: «با توجه به استقبال مردم از تکنولوژی‌های نوین، ما از دو شرکت کرایه خودرو اینترنتی که بیشترین فعالیت را در این زمینه داشتند، دعوت کردیم و به مدیران و گردانندگان این شرکت‌ها تذکرات و هشدارهای لازم را دادیم و آنها نیز متعهد شدند که هرچه سریع‌تر برای اخذ مجوزهای لازم از وزارت کشور و سایر مراجع ذی‌ربط اقدام کنند.»

پس از مدتی اخبار و جریان‌سازی‌ها به سمت نداشتن مجوزهای لازم از مراجع دیگری رفت اما در عین حال سرپرست دفتر توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگویی اعلام کرد که شرکت‌هایی مانند سرویس‌دهندگان حمل‌ونقل که در فضای مجازی مشغول شده‌اند، در صورت داشتن نماد اعتماد تجارت الکترونیکی مانعی برای فعالیت‌شان وجود ندارد. این در حالی است که هفته گذشته مدیریت شهری تهران به بهانه حمایت از رانندگان تاکسی و آژانس‌ها،و امن نبودن این نرم افزا برای مسافران و شاید اضافه کردن یک منبع درآمد جدید به درآمدهای میلیونی خود و زیرمجموعه‌هایش داد اعتراض نسبت به این نرم‌افزارها را سر داد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار