همه چیز از روز نخست مشخص بود و کسانی که پشت پرده ایده تحقیق و تفحص از شهرداری قرار داشتند به طور واضح اهداف انتخاباتی‌شان آشکار شد.
کد خبر: ۳۹۵۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲ 15 March 2017
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در روز سه شنبه و در جلسه علنی با رد طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران با 132 رای موافق از 233 نماینده حاضر در مجلس، خط پایانی بر تمامی حاشیه سازی های چند ماه اخیر کشیدند.

بر اساس این طرح قرار بود از شهرداری در چند حوزه فروش تراکم،‌املاک و تغییر کاربری ها تحقیق به عمل آید. اما نکته اساسی در جایی قرار داشت که نمایندگان متقاضی تفحص از فراکسیون امید بودند و در اظهاراتی پیش از این نگاه سیاسی را در قضاوت خود بر امور تخصصی استوار کرده بودند.

در چندماه اخیر جریان سیاسی اصلاح طلب خود را مدعی شفاف سازی و اتاق شیشه ای اداری معرفی می کند ولی با سنجش رفتارها و اظهارات مشخص می شود که این ادعا تنها در حد همان حرف و ادعا باقی مانده است. این جریان حتی تا آن اندازه صداقت نداشته که در برابر امواج افشاگری ها در برابر فسادهای اداری و دولتی،‌ گزینشی عمل نکند و با عدم چشم پوشی از فسادها و تخلفات عدیده مالی دولت یازدهم،‌ حداقل عریضه را خالی نگذارد.

موضوعاتی مانند فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه که هزاران میلیارد تخلف صورت گرفته، تخلفات مربوط به برادر رئیس جمهور، حقوق های نجومی و تخلفات در بانک های بزرگ دولتی، هیچ گاه به دغدغه نمایندگان حامی دولت در مجلس تبدیل نشده است. اما نمایندگان اصلاح طلب مجلس و شورای شهر تهران، به ناگهان با مطرح شدن واگذاری املاک در شهرداری تهران در نقش قهرمانان فسادستیز ظاهر شدند و بحث تحقیق و تفحص از این نهاد عمومی را در دستور کار و اولویت نخست شان قرار دادند. این در حالیست که بیشترین مقاومت ها برای تعیین سازو کاری در مجلس جهت شفاف سازی حقوق، مزایا و دارایی های مسئولان دولتی و غیره از سوی این نمایندگان صورت می گیرد.

اما گره خوردن تفحص از شهرداری و موضوع انتخابات ریاست جمهوری و شوراها،‌ این طرح را کاملا سیاسی و هدفمند کرده بود. فشار بر شهردار تهران که به عنوان یکی از گزینه های احتمالی ریاست جمهوری مطرح است و همچنین خدشه وارد کردن بر مدیریت شهری در یک دهه اخیر، از اهداف اصلی طرح تفحص بود. برهمین اساس بود که علیرضا رحیمی،‌ نماینده اصلاح طلب مجلس دهم در اظهارنظری عنوان کرده بود:" موضوع واگذاری املاک نجومی و تحقیق و تفحص از شهرداری تهران حتما تا پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری تعیین تکلیف خواهد شد." بر همین اساس است که نمایندگان اصلاح طلب مجلس و شورای شهر تهران تحقیق و تفحص را به سطح یک بازی سیاسی تقلیل داده اند  تا بتوانند از آن بهره های انتخاباتی خود را ببرند.

با وجود تمامی حاشیه سازی هایی که صورت گرفت،‌ نمایندگان مجلس با طرح تحقیق و تفحص از شهردرای خط بطلان کشیدند تا بیش از مجلس اسیر بازی های سیاسی عده ای نشود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار