رئیس بخش واکسن‌های باکتریایی انسانی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: در سال جاری 5 میلیون و 300 هزار دز واکسن دوگانه دیفتری و کزاز در موسسه رازی تولید شد که بیش از یک میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی به همراه داشته است.
کد خبر: ۳۹۶۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷ 17 March 2017
دکتر مجتبی نوفلی با اشاره به تولیدات بخش واکسن‌های باکتریایی پزشکی در این موسسه اظهار کرد: تولید آنتی‌ژن‌های دیفتری و کزاز برای تولید واکسن‌های دوگانه و نیز آنتی‌ژن دیفتری جهت تولید آنتی‌دیفتری در این بخش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رئیس بخش واکسن‌های باکتریایی انسانی موسسه رازی با اشاره به تولید واکسن دوگانه دیفتری و کزاز بزرگسال و خردسال در این بخش افزود: تولید سالانه 5 میلیون دز واکسن دوگانه دیفتری و کزاز بزرگسال و 300 هزار دز دوگانه خردسال از تعهدات موسسه رازی محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به فعالیت‌های انجام‌شده، در 6 ماهه نخست امسال، حدود 3 میلیون دز واکسن دوگانه دیفتری و کزاز بزرگسال و همچنین 300 هزار دز واکسن دوگانه خردسال که تعهد سال جاری موسسه بود، به تولید رسید.

دکتر نوفلی با تاکید بر اینکه بر اساس این تولیدات موسسه رازی در نیمه نخست امسال، حدود 0.5 میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی صورت گرفت، گفت: امید است با افزایش فعالیت‌های لازم در این راستا بتوانیم در سال‌های آینده شاهد صادرات این واکسن به سایر کشورها نیز باشیم.

وی با بیان اینکه مابقی تولیدات 6 ماهه دوم سال نیز در این بخش تولید شده و در اختیار وزارت بهداشت قرار داده شده است، اضافه کرد: بر این اساس از ابتدای سال تاکنون بیش از 5 میلیون دز واکسن دوگانه دیفتری و کزاز در این موسسه تولید شده و به وزارت بهداشت تحویل داده شده است که صرفه‌جویی ارزی بیش از یک میلیون دلاری را برای کشور به همراه داشته است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار