تابناک تهران - از سوی ستاد انتخابات کشور مجوز برگزاری انتخابات الکترونیک در 19 شهر استان تهران برای استانداری صادر شده است، طبق بررسی ها حداقل 17 شهر قطعاٌ انتخابات را الکترونیک برگزار خواهند کرد.
کد خبر: ۴۰۴۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳ 09 April 2017
بازهم زمان انتخابات است و بحث داغ انتخابات الکترونیک. موضوعی که موافقان و منتقدین زیادی دارد. اما انگار امسال خبرهای خوشی در راه است، خبر از اجرای آزمایشی انتخابات الکترونیک. 
برگزاری انتخابات الکترونیک حداقل در17 شهر از استان تهران
هرچند هنوز هم الزامی برای اجرای این نوع رأی گیری وجود ندارد، اما همه امیدوارند بر اجرای این طرح و به نتیجه رسیدن سالها تلاش و بحث و بررسی های مختلف.

سید شهاب الدین چاوشی،معاون سیاسی استاندار تهران، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار تابناک تهران درباره روند برگزاری انتخابات الکترونیک در این دوره از انتخابات در استان تهران گفت: "از سوی ستاد انتخابات کشور مجوز برگزاری انتخابات الکترونیک در 19 شهر استان تهران برای استانداری صادر شده است. طبق این مجوز، شهرهایی که شورای آنها 7 یا 9 نفره است از نظر وزارت کشور مجاز به برگزاری انتخابات الکترونیک هستند."

وی با اشاره به عدم الزام فرمانداران و بخشداران برای اجرای انتخابات الکترونیک اظهار کرد: "استانداری تمام تلاش خود را برای برگزاری انتخابات الکترونیک به کار گرفته، اما ممکن است برخی از فرمانداری هاو یا بخشداری ها از برگزاری این نوع انتخابات امتناع کنند، که با اعلام به استانداری از برگزاری انتخابات الکرونیک معاف خواهند شد."

چاوشی ادامه داد: "برگزاری انتخابات الکترونیک این دوره بیشتر به صورت آزمایشی و برای بررسی مشکلات در هربخش خواهد بود."

وی درباره گمانه زنی برای اجرای این نوع رأی گیری افزود: "البته طبق بررسی های ما حداقل 17 شهر از استان تهران قطعاٌ انتخابات را الکترونیک برگزار خواهند کرد."

معاون سیاسی استاندار تهران ادامه داد: "علت این عدم برگزاری بیشتر به خاطر ضعف های فنی و توانایی اجرایی است."

وی تصریح کرد: "این ضعف های فنی بیشتر در بحث امکانات مالی و سیستم های مورد نیاز  اپراتور، همچنین در نیروی فنی اجرایی برای استقرار در فرمانداری یا بخشداری هااست."

چاووشی همچنین اظهار کرد: "از نظر ما تمام پیش نیازها برای برگزاری انتخابات الکترونیک در سطح استان مهیاست، اما بازهم مسئولین فرمانداری و یا بخشداری با توجه به صاحب اختیار بودن وهمچنین عدم الزام برای اجرای این نوع انتخابات مجاز به قبول یا رد شرایط هستند."

وی درباره پیش بینی های استانداری مبنی بر چگونگی استقبال از انتخابات الکترونیک اعلام کرد: "آمار و پیش بینی دقیقی برای میزان استقبال از انتخابات الکترونیک وجود ندارد، اما طبق شواهد موجود شهرهای پرجمعیت استان قطعاٌ انتخابات را الکترونیک برگزار خواهد کرد."

سید شهاب الدین چاوشی،معاون سیاسی استاندار تهران، در پایان با اشاره به احتمال برگزاری انتخاباتی فرضی در تهران گفت: "انشالله طی هفته های آینده دستگاه های مربوطه را در مکان های عمومی قرار داده و با کاندیداهای فرضی، یک انتخابات فرضی را برگزار می کنیم، تا مردم بیشتر با روند این نوع انتخابات آشنا شوند."
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار