5 آزادکار و یک فرنگی کار شاخص ایران برای اینکه بتوانند طبق قانون جدید اتحادیه جهانی کشتی در بین 4 نفر نخست اوزان خود برای حضور در مسابقات جهانی فرانسه قرار گیرند راهی جز حضور در رقابت های قهرمانی آسیا ندارند.
کد خبر: ۴۰۸۱۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷ 16 April 2017
اتحادیه جهانی کشتی بار دیگر تغییراتی را در برخی قوانین خود به تصویب رساند که بر اساس یکی از این تغییرات کشتی گیران حاضر در مسابقات جهانی 2017 فرانسه برای آنکه بتوانند جزو 4 نفر نخست سید بندی اوزان مختلف قرار گیرند، نتایجشان در المپیک ریو،مسابقات جهانی 2 وزن غیرالمپیکی 2016 و رقابت های قهرمانی قاره ای 2017  مورد توجه قرار می‌گیرد.

4 نفر نخست سیدبندی در هر وزن این مزیت را دارند که تا مرحله نیمه نهایی مسابقات جهانی 2017 پاریس با یکدیگر روبرو نشوند بنابراین کار به مراتب راحت‌تری را نسبت به سایر کشتی‌گیران خواهند داشت.

بر همین اساس و با قانون جدید 3 آزاد کار ایران شامل حسن رحیمی، مصطفی حسین خانی و کمیل قاسمی با توجه به مدال‌هایشان در رقابت های المپیک یا جهانی در بین 4 نفر نخست اوزان خود قرار دارند و بهنام احسان‌پور در وزن 61  و علیرضا کریمی در وزن 86 کیلوگرم نیز به ترتیب در جایگاه پنجم و هفتم اوزان خود قرار دارند.با توجه به اینکه اتحادیه جهانی کشتی اعلام کرده امتیاز رقابت های قهرمانی قاره ای در جایگاه کشتی‌گیران در بین 4 نفر نخست هر وزن لحاظ می شود تمامی این نفرات برای آنکه بتوانند جایگاه خود را حفظ کنند و یا ارتقا دهند باید برای ایران در رقابت های قهرمانی آسیا کشتی بگیرند.

اما در کشتی فرنگی تنها سعید عبدولی با توجه به مدال برنزی که در المپیک ریو گرفت در بین 4 نفر نخست قرار دارد و می‌تواند با حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا و کسب مدال جایگاه خود را حفظ کند.با توجه به اینکه عبدولی در دور جدید تمرینات تیم ملی به اردو دعوت نشده باید دید آیا به این رقابت ها اعزام می‌شود یا خیر؟

البته قاسم رضایی نیز که در وزن 98 کیلوگرم در المپیک ریو به مدال برنز رسید نیز در بین 4 نفر نخست این وزن قرار دارد اما رضایی پس از المپیک در اردوهای تیم ملی حاضر نشد و اعلام کرده دیگر در این وزن کشتی نمی‌گیرد.

دیگر فرنگی کاران ایران هیچ کدام شانسی برای قرار گرفتن در بین 4 نفر نخست اوزان مختلف را ندارند و تفاوتی نمی‌کند که کادر فنی تیم ملی کدام یک از نفرات را به رقابت های قهرمانی آسیا اعزام کند.

رقابت های کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی آسیا از تاریخ 20 تا 24 اردیبهشت سال جاری در هندوستان برگزار می شود.

همچنین رقابت های قهرمانی آفریقا 6 تا 10 اردیبهشت،قهرمانی اروپا 12 تا 17 اردیبهشت و قهرمانی پان‌آمریکن 15 تا 17 اردیبهشت برگزار خواهد شد.

جایگاه آزاد و فرنگی کاران ایران در سیدبندی اعلام شده از سوی اتحادیه جهانی کشتی به ترتیب زیر است:

کشتی آزاد

وزن 57 کیلوگرم: حسن رحیمی با برنز  المپیک خود و کسب 35 امتیاز در رده سوم برترین‌های این وزن قرار دارد. رحیمی آزاد کار با تجربه ایران برای این که بتواند برای حضور در مسابقات جهانی 2017 در بین چهار نفر نخست این وزن قرار گیرد، باید راهی رقابت‌های قهرمانی آسیا شود. پس از رحیمی کشتی‌گیران بلغارستان ، کوبا، بلاروس، کره شمالی  و روسیه این شانس را دارند که با کسب مدال در رقابت‌های قاره‌ای جای رحیمی را در بین چهار نفر برتر بگیرند. بنابراین رحیمی برای این که بخواهد حضور خود را در بین چهار نفر نخست حتمی کند، باید عازم رقابت‌های قهرمانی آسیا شود تا با کسب مدال به طور حتم جایگاه خود را حفظ کند.  

وزن 61 کیلوگرم: بهنام احسان پور با پنجمی در مسابقات جهانی 2016 با 32 امتیاز در جایگاه پنجم سید بندی قرار دارد. بالاتر از او در این رده بندی احمد چاکایف روس و وارزاتیلوف آذربایجانی با 37 امتیاز قرار دارد. پایین‌تر از او نیز کشتی‌گیران فرانسه، مولداوی، ازبکستان و هند قرار دارند که این شانس را دارند تا با کسب مدال در رقابت‌های قاره‌ای در بین چهار نفر نخست قرار گیرند. با این اوصاف احسان پور می‌تواند با کسب مدال خوش رنگ در رقابت‌های قهرمانی آسیا شانس حضور در بین چهار نفر نخست را داشته باشد.

65 کیلوگرم: هیچ کدام از نمایندگان ایران نمی‌توانند در بین چهار نفر نخست قرار گیرند. بنابراین تفاوتی نمی‌کند کدام کشتی‌گیر به عنوان نماینده ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا حاضر شود.

وزن 70 کیلوگرم: مصطفی حسین خانی با کسب مدال برنز جهان در سال 2016 با 43 امتیاز در رده سوم جای دارد.  پس از او کشتی‌گیران ژاپن ، ازبکستان، آمریکا، بلغارستان و مولداوی این شانس را دارند با کسب مدال در رقابت‌های قاره ای جای حسین خانی را در بین نفرات نخست بگیرند. بنابراین کادرفنی تیم‌ ‌ملی چاره‌ای جز اعزام این کشتی‌گیر به رقابت‌های قهرمانی آسیا نخواهد داشت تا حسین خانی با کسب مدال جایگاه خود را حفظ کند.

وزن 74 کیلوگرم : حسن یزدانی با مدال طلای  المپیک 2016 در صدر این وزن قرار دارد، اما با توجه به این که یزدانی پس از  المپیک به وزن 86 کیلوگرم رفت، دیگر در این وزن کشتی نمی‌گیرد. به غیر از او هیچ کدام از کشتی‌گیران ایران شانسی برای  قرار گرفتن در بین چهار نفر نخست را ندارند.

وزن 86 کیلوگرم: علیرضا کریمی با 27 امتیاز در جایگاه هفتم قرار دارد. کشتی‌گیران روسیه، ترکیه، آذربایجان و آمریکا به ترتیب با 44، 39 و 36 امتیاز در رده‌های چهارم قرار دارند. کریمی می‌تواند با کسب مدال طلا در رقابت‌های قهرمانی آسیا این شانس را داشته باشد در بین نفرات برتر قرار گیرد. البته به این شرط که کشتی‌گیران فوق به همراه نمایندگان ونزوئلا و کوبا که بالاتر از کریمی قرار دارند در رقابت‌های قاره‌ای صاحب مدال نشوند.

وزن 97 کیلوگرم: رضا یزدانی که این روزها به دلیل جراحی آشیل پا دوران نقاهت و دوری از کشتی را پشت سر می‌گذارد با 27 امتیاز در جایگاه هفتم قرار دارد. با توجه به شرایط یزدانی او نمی‌تواند برای ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا کشتی بگیرد. دیگر کشتی‌گیران ا یران در این وزن هیچ کدام شانسی برای حضور در بین چهار نفر نخست ندارند.

وزن 125 کیلوگرم: کمیل قاسمی با نقره  المپیک 2016 و با 40 امتیاز در رده دوم برترین‌های این وزن قرار دارد. کشتی‌گیران ارمنستان، آمریکا، مجارستان، کانادا و مصر این شانس را دارند تا با کسب مدال در رقابت‌های قاره‌ای در بین چهارم نفر نخست این وزن قرار گیرد. بنابراین بهترین کار برای این که قاسمی برای حضور در مسابقات جهانی فرانسه جایگاه خود را در بین چهار نفر نخست حفظ کند حضور او در رقابت‌های قهرمانی آسیا است.

کشتی فرنگی

وزن 59 کیلوگرم: در این وزن هیچ کدام از نمایندگان ایران شانسی برای قرار گرفتن در بین چهار نفر برتر این وزن را ندارند. بنابراین تفاوتی نمی‌کند کدام کشتی‌گیر به عنوان نماینده ایران عازم رقابت‌های قهرمانی آسیا شود.

وزن 66 کیلوگرم: امید نوروزی نماینده این وزن در  المپیک ریو بود  که در نهایت از دور رقابت‌ها حذف شد. او با 20 امتیاز در جایگاه دهم این وزن قرار دارد. نوروزی پس از  المپیک در تمرینات تیم‌ ‌ملی حاضر نشده است و بر فرض محال اگر هم به رقابت‌های قهرمانی آسیایی اعزام شود و حتی به مدال طلا هم برسد، جمعا صاحب 32 امتیاز می‌شود و شانسی برای قرار گرفتن در بین چهار نفر برتر  در این وزن را نخواهد داشت، چرا که رسول چونایف آذربایجانی هم اینک با 33 امتیاز در جایگاه چهارم این وزن قرار دارد.

وزن 71 کیلوگرم: هیچ کدام از نمایندگان ایران شانسی برای قرار گرفتن در بین چهار نفر برتر را ندارند.

وزن 75 کیلوگرم: تنها وزنی که کشتی فرنگی ایران می‌تواند نماینده ای در بین چهار نفر برتر داشته باشد وزن 75 کیلوگرم است، جایی که سعید عبدولی به دلیل کسب برنز  المپیک 2016 با 35 امتیاز در جایگاه سوم قرار دارد. پس از عبدولی کشتی‌گیران کرواسی ، مجارستان، آذربایجان، صربستان و چین قرار دارند که این پنج کشتی‌گیر هر کدام می‌توانند  با کسب مدال در رقابت‌های قاره ای، جانشین عبدولی در رده سوم شوند.

وزن 80 کیلوگرم: هیچ کدام از نمایندگان ایران در بین چهار نفر برتر این وزن قرار ندارند و شانسی برای حضور در بین نفرات برتر برای کشتی‌گیران ایران وجود نخواهد داشت.

یوسف قادریان، نماینده ایران در مسابقات جهانی 2016 بود که با ناکامی در این مسابقات نتوانست به عنوانی برسد.

وزن 85 کیلوگرم: حبیب الله اخلاقی  با 29 امتیاز در رده هفتم این وزن قرار دارد که با توجه به خداحافظی از دنیای قهرمانی، هیچ کدام از کشتی‌گیران ایران شانسی برای حضور در بین چهار نفر نخست را ندارند.

وزن 98 کیلوگرم: قاسم رضایی پس از کسب مدال برنز  المپیک ریو با 34 امتیاز در رده سوم برترین‌های این وزن قرار دارد.  با توجه به این که رضایی پس از  المپیک ریو در تمرینات تیم‌ ‌ملی شرکت نکرده، شانسی برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا و به احتمال زیاد باقی ماندن در  بین چهار نفر نخست را نخواهد داشت.

دیگر کشتی‌گیران ایران نیز هیچ کدام شانسی برای قرار گرفتن در بین نفرات نخست به این وزن ندارند.

وزن 130 کیلوگرم : هیچ کدام از کشتی‌گیران ایرانی شانسی برای قرار گرفتن در بین چهار نفر نخست در این وزن ندارند. بنابراین تفاوتی نمی‌کند که کدام کشتی‌گیر در این وزن به عنوان نماینده ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا کشتی بگیرد.  

امتیازهای مصوب اتحادیه جهانی کشتی برای سیدبندی نفرات نخست به ترتیب زیر است:

مسابقه‌های المپیک و جهانی:

نفر اول: 25 امتیاز

نفر دوم: 20 امتیاز

نفر سوم: 15 امتیاز

نفر سوم: 15 امتیاز

نفر پنجم: 10 امتیاز

نفر پنجم: 10 امتیاز

نفر هفتم: 8 امتیاز

نفر هشتم: 6 امتیاز
نفر نهم: 4 امتیاز

نفر دهم: 2 امتیاز

مسابقه‌های قاره‌ای:

نفر اول: 12 امتیاز

نفر دوم: 10 امتیاز

نفر سوم: 8 امتیاز

نفر سوم: 8 امتیاز

نفر پنجم: 6 امتیاز

نفر پنجم، 6 امتیاز

نفر هفتم: 4 امتیاز

نفر هشتم: 2 امتیاز

نفر نهم و دهم امتیازی نمی‌گیرند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار