مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران گفت: زیرساخت‌های آب و فاضلاب پرند برای 700 هزار نفر طراحی شده است.
کد خبر: ۴۱۰۴۳۹
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵ 19 April 2017
پرورش افزود: از سال گذشته در چارچوب اقتصاد مقاومتی ٦ تصفیه‌خانه فاضلاب در استان تهران بهره‌برداری شده است و امروز نیز فاز نخست تصفیه خانه فاضلاب پرند به بهره‌برداری رسید و در آینده نزدیک از تصفیه‌‌خانه‌های پردیس، پیشوا و اسلامشهر بهره‌برداری می‌‌شود.

پرورش با بیان این‌که پرند به تنهایی هیچ‌گونه منبع آب مستقلی برای خود ندارد گفت: علاوه بر پرند، آب شهرهای نسیم‌شهر و گلستان از منابع آب تهران تامین می‌شود و امروز چند طرح آب و  فاضلاب با اعتباری معادل ٤٠٠ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده که از این رقم ١٢٥ میلیارد تومان مربوط به شهر پرند است.

او در خصوص دشواری‌های این طرح گفت: برای آبرسانی کوتاه‌مدت پرند چند حلقه چاه در منطقه رضی‌آباد و احمدآباد مستوفی حفر و تجهیز شد و برای انتقال آب این مجموعه چاه ٤٢ کیلومتر خط انتقال انجام شد، این در حالی بود که اختلاف ارتفاع در شهر پرند ١٦٦ متر است و این مسئله کار آبرسانی و انتقال آب را دشوار می‌کند.

به گفته مدیرعامل آبفای استان تهران در حال حاضر ظرفیت آبرسانی به شهر جدید پرند ٤٥٠ لیتر در ثانیه است.

 او اضافه کرد: در چارچوب طرح جامع آبرسانی تهران (حضرت قمر بنی‌هاشم) ١١ کیلومتر خط انتقال اجرا شده و قرار است که ٣٠ میلیون متر مکعب در سال از طریق طرح یادشده به پرند اختصاص یابد.

پرورش با بیان این‌که بخش تصفیه فاضلاب و بازچرخانی آب با هدف تغذیه آب‌خوان‌ها، آبیاری فضای سبز و توجه به الزامات محیط‌زیستی از اهمیت شایانی برخوردار است گفت: فرایند تصفیه فاضلاب در تصفیه‌خانه فاضلاب پرند، لجن فعال از نوع پیشرفته A٢O است که علاوه بر حذف آلاینده‌های آلی، توانایی حذف بیولوژیک ازت و فسفر را به عنوان مهم‌ترین عوامل آلاینده زیست‌بوم‌های آبی نیز داراست.

 پرورش با بیان این‌که سرانه تجدیدپذیر آب در استان تهران ٢١٥ متر مکعب در سال است،‌ افزود: ٦٠ درصد جمعیت تهران تحت پوشش شبکه فاضلاب است که این رقم برای استان تهران ٤٢ درصد است که امیدواریم با بهره‌‌برداری از تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهرهای مختلف استان تهران، این رقم افزایش چشم‌گیری داشته باشد.

به گفته پرورش فاضلاب این شهر توسط ٢٦٠ کیلومتر شبکه شامل ٢٢٤ کیلومتر شبکه فرعی،  نزدیک به ٢٧ کیلومتر شبکه اصلی و ٩ کیلومتر خط انتقال به صورت کاملا ثقلی به تصفیه‌خانه منتقل می‌شود و در حال حاضر ١٣ هزار و ٩٢١ انشعاب فاضلاب در پرند فعال است.

او گفت: از سال گذشته در چارچوب اقتصاد مقاومتی ٦ تصفیه‌خانه فاضلاب در استان تهران بهره‌برداری شده است و امروز نیز فاز نخست تصفیه خانه فاضلاب پرند به بهره‌برداری رسید و در آینده نزدیک از تصفیه‌‌خانه‌های پردیس، پیشوا و اسلامشهر بهره‌برداری می‌‌شود. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار