تابناک تهران - رئیس اتحادیه فروشندگان میوه وتره باردر گفت و گو با تابناک تهران گفت: " انشالله تا چند روز آینده از چند مرکز تولید میوه های نوبرانه به میادین میوه و تره بار ارسال خواهد شد و این موضوع باعث کاهش قیمت ها خواهد شد."
کد خبر: ۴۱۰۴۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰ 19 April 2017
پس از انتظار فراوان برای ورود گوجه سبز سرانجام این محصول پرطرفدار به بازار آمد؛ اما بعید است که هر کسی توان خرید آن را داشته باشد.
گوجه سبز نوبرانه در بازار از ۱۳۰ هزار تومان تا ۱۵۰ هزار تومان قیمت دارد یعنی برای خرید ۱۰۰ گرم از این محصول باید بین ۱۳ تا ۱۵ هزار تومان بپردازید.
قیمت گوجه سبز نوبرانه کاهش می یابد /  دلایل سود 35 درصدی خرده فروشان
بهانه خرده فروشی‌ها مبنی بر قیمت بالای مبدا و عدم اعتقاد وزارت جهاد کشاورزی بر لزوم تنظیم بازار میوه‌های نوبرانه، عرضه محدود است.
مسئولان بخش کشاورزی در این باره عقیده دارند که از آنجا که این بخش از میوه، نیاز تعداد کمی از افراد را تامین می کند نباید به قیمت این محصولات اهمیت داد، در حالی که اعلام این موضع، مسئولیت نظارتی و تنظیم بازار آنها را زیر سوال می‌برد. 

حسین مهاجران، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه وتره بار، در گفت و گوی اختصاصی با تابناک تهران، درباره قیمت بالای گوجه سبز گفت: "به طور معمول میوه های نوبرانه چون از یک مرکز تولید می آید و برای مصرف یک کشور مورد استفاده قرار می گیرد، قیمتی فراتر از حد معمول دارد."

وی ادامه داد: "انشالله تا چند روز آینده از چند مرکز تولید میوه های نوبرانه به میادین میوه و تره بار ارسال خواهد شد و این موضوع باعث کاهش قیمت ها خواهد شد."

مهاجران همچنین افزود: "نوبرانه گوجه سبز در حال حاضر از سرپل ذهاب و قصرشیرین تأمین می شود. قیمت این محصول زمان ورود به میدان اصلی 75 هزار تومان است که با احتساب سود 35 درصد خرده فروشان افزایش قیمت دارد. اما این مسئله با افزایش میزان گوجه سز در بازار به حالت تعادل خواهد رسید."

وی با اشاره به روال سال های قبل اظهار کرد: "امسال هم به روال سال های قبل پیش خواهد رفت، تا چند روز آینده ما برای تأمین گوجه سبز در بازار به شهریار وابسته خواهیم شد، که محصولی مرغوب و با قیمت مناسب دارد. بعد از شهریار هم گوجه سبز فومن به بازار می آید که قیمتی مناسب تر ولی کیفیی پایین تر محصول شهریار دارد."

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه وتره بار، تصریح کرد: " سال های گذشته قیمت گوجه سبز شمال به 5 و 6 هزار تومان هم رسید، امسال هم باید دید تولید در چه حد است و اگر محصوات آسیب نبیند، قطعاٌ قیمت ها کاهش می یابد."

وی ادامه داد: "در مورد چاقاله بادام هم که این محصول در ابتدا با قیمت 150 هزار تومان وارد بازار شد و در حال حاضر با افزایش محصول ه قیمتی بین 13 تا 25 هزار تومان، بسته به مرغوبیت محصول، در بازار معامله می شود. البته باز هم کاهش قیمت خواهد داشت."

حسین مهاجران، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه وتره بار، در پایان درباره دلایل سود 35درصد خرده فروشان گفت: " سود 35 درصدی خرده فروشان دلایل مختلفی دارد، ازجمله تلفات بالای میوه، کاهش وزن برخی محصولات، شفافیت برخی میوه ها و ده ها دلیل دیگر که باعث این افزایش قیمت می شود." 

منبع: تابناک
برچسب ها: گوجه سبز ، نوبرانه ، قیمت ، میوه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار