آشتیانی در گفت‌و‌گو با تابناک تهران خبر داد
تابناک تهران- عضو شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان گفت:حضور زنان در جایگاه های مختلف به ویژه در عرصه های مدیریتی، اجرایی، قانون گذاری و سیاست گذاری می‌تواند به رویکرد برنامه ریزی متوازن کمک کند.
کد خبر: ۴۱۰۵۸۵
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰ 24 April 2017
زهره آشتیانی در گفت‌وگو با تابناک تهران در مورد نقش حضور زنان در انتخابات دوره پنجم شورای اسلامی شهر تهران و تاثیر آنان بر عرصه برنامه ریزی های کلان کشور اظهار داشت: با توجه به اینکه نیمی از جمعیت جامعه کنونی کشور را زنان تشکیل می دهند، پس باید برنامه ریزی و سیاست گذاری های کلان متوازن و بر مبنای عدالت صورت گیرد، به طوریکه در برنامه های کلان خواسته ها، مشکلات و مسائل نیمی از کشور یعنی زنان هم قابل توجه باشد.

وی ادامه داد: حضور زنان در جایگاه های مختلف به ویژه در عرصه های مدیریتی، اجرایی، قانون گذاری و سیاست گذاری می‌تواند به رویکرد برنامه ریزی متوازن کمک کند.

اشتیانی حضور زنان در شورا و جایگاه‌های مدیریتی را از عوامل پیشرفت و توسعه پایدار در جامعه دانست و افزود: اولویت من به عنوان فردی که سال‌ها در حوزه زنان فعالیت دارد این است که زنان توانمند و دارای تجربه را ترغیب به کاندید شدن در عرصه انتخابات شورا کنم.

آشتیانی تصریح کرد: هر چه تعداد زنان در حوزه قانون گذاری بیستر شود، موجب ایجاد رویکردهای برنامه های متوارن خواهد شد  و به طور حتم پیشنهادات و جاری سازی نگرش‌های موثر زنان باعث می‌شود که رویکردهای برنامه ای به سمت حل مشکلات، ناهنجاری و نا هماهنگی های جامعه و زنان پیش برود.

وی مهم ترین دستاورد حضور زنان در انتخابات را حضور 18 نماینده زن در مجلس شورای اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: تکلیف ما این است که زنان را به سمت و سوی عرصه مدیریتی دعوت کنیم که خوشبختانه در انتخابات دوره پنجم شورای شهر تعداد قابل توجهی از زنان شرکت کرده اند.

عضو شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تلاش کردند زنان را در عرصه مدیریتی تشویق و از مقطع کارشناسی به سمت مدیریت های میانی و بالای هدایت کنند.

آشتیانی گفت: ما باید بتوانیم اعتماد بخشی را به رای دهندگان القا کنیم تا  زنان را هم در معرض انتخابات خود قرار دهند و این امر باعث اعتماد بخشی به توانمندی های زنان می شود که رای دهندگان بدانند وقتی زنان در مناسب مدیریتی و قاونو گذاری هستند میتوانند در رویکردهای برنامه ای تاثیرگذار باشند.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار