کد خبر: ۴۱۳۰۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱ 24 April 2017
رئیس پیشین سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: یکی از وظایف اصلی شورای شهر این است که برای ایجاد نقاط امن دستوراتی را بدهد و باید به ساخت و سازهای شهر نگاه ویژه‌ای داشت.

ناصر چرخ‌ساز در مورد ایمنی شهر تهران اظهار کرد: تهران،‌ کلان‌شهری است که در آن تراکم جمعیت وجود دارد، ساخت و سازهای زیاد و بعضا غیر اصولی در آن صورت گرفته و با مشکلات ترافیکی مواجه است. در واقع تهران در بستر خطر است.


وی در مورد اینکه شورای شهر آینده در قبال ایمنی و امنیت تهران چه مسائلی را باید در اولویت قرار دهد؟ گفت: موضوع بحران باید مورد توجه زیادی قرار گیرد. شورای شهر در این زمینه باید فعال عمل کند و یکی از وظایف اصلی شورا این است که برای ایجاد نقاط امن دستوراتی را بدهد. باید به ساخت و سازهای شهر نگاه ویژه‌ای داشت؛ چرا که ساخت و سازهای اصولی از مسائل با اهمیت است که باید به آن توجه شود.


رئیس پیشین سازمان امداد و نجات هلال احمر ادامه داد: راههای دسترسی شهر تهران بسیار با اهمیت است. این مسئله در حالت عادی جزو یکی از معضلات تهران محسوب می‌شود و می‌توانیم بگوییم که در شرایط معمولی اکثر مسیرهای اصلی قفل می‌شوند و این موضوع در زمان بحران مشکل‌ساز می‌شود.


چرخ‌ساز عنوان کرد: مسیل‌ها، تونل‌ها و آب‌راه‌های زیر زمینی یکی دیگر از معضلاتی است که با شهر تهران عجین شده است. از نظر عمرانی در شهر تهران کارهای خوبی شده است از جمله تونل‌ها و مترو؛ اما اینها در کنار استفاده‌ای که دارند،‌ می‌توانند تهدید هم محسوب شوند. راهکارهای مناسب برای استفاده از این زیرساخت‌ها در زمان بحران باید ایجاد شود. تمام این مسائل باید برای مدیریت در زمان بحران در نظر گرفته شود.


وی با اشاره به مسئله اسکان در شرایط بحران عنوان کرد: اینکه مردم در بحران‌ها در مکان‌های امن اسکان داده شوند از موارد مهمی است که باید به آن توجه شود. باید برای چنین کاری مکان‌یابی شود و ایجاد شهر در سایه یکی از راهکارهایی است که می‌توان برای تهران به عنوان یک کلان‌شهر در نظر گرفت.


وی در مورد اینکه مشخصا شورای شهر و شهرداری برای انجام این کارها چه وظایفی را دارند گفت: تمام مسئولیت‌ها با مدیران مجموعه شهرداری تهران است و شورای شهر نیز در اجرای کارها باید بر شهرداری نظارت کند.


چرخ‌ساز در مورد اینکه برای عمل به این راهکارها چه مواردی باید صورت بگیرد گفت: باید نقشه خطرپذیری و نقاط آسیب‌پذیر تهران تهیه شود. حادثه پلاسکو علی رغم اینکه حادثه تلخی بود؛ می‌تواند هشداری برای تمام مردم باشد و حتما باید نکات اشاره شده در زمینه ایمنی شهر تهران در نظر گرفته شود تا شاهد تکرار چنین حوادثی نباشیم.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار