مدیرکل نظارت بر داروهای طبیعی و سنتی سازمان غذا و دارو از افزایش چندین برابری نظارت‌ بر عطاری‌ها خبر داد و گفت: فرآورده‌های دارویی طبیعی و سنتی به هیچ‌وجه نباید در عطاری‌ها به فروش رسند؛ چرا که نمی‌توان اصالت آن‌ها را تضمین کرد.
کد خبر: ۴۱۴۰۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸ 26 April 2017
امیرحسین جمشیدی درباره سرانجام طرح ساماندهی عطاری‌ها در کشور، گفت: خوشبختانه اتفاق بزرگی که در راستای طرح ساماندهی عطاری‌ها رخ داد، تشکیل مدیریت‌های متناظر اداره کل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل‌های سازمان غذا و دارو در تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بود. یعنی در حال حاضر در کلیه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور مدیرکل متناظر اداره کل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل‌ها وجود دارد که تفویض‌های آن چند ماه قبل انجام شد.

وی با بیان اینکه با این اتفاق یکی از اقدامات ما تسریع ساماندهی عطاری‌ها است، افزود: به طوریکه در حال حاضر نظارت‌های ما بر روی عطاری‌ها چندین برابر شده است.

جمشیدی درباره میزان تخلفات عطاری‌ها نیز اظهار کرد: مردم باید توجه کنند که از جایی خدمات دریافت کنند که از نظر قانونی مجاز باشد. این درحالیست که باید بدانیم که فرآورده‌های دارویی طبیعی و سنتی به هیچ‌وجه نباید در عطاری‌ها به فروش رسندY چرا که ما نمی‌توانیم اصالت آن را تضمین کنیم.

مدیرکل داروهای طبیعی و سنتی سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه فروش فرآورده‌های دارویی طبیعی و سنتی در  عطاری‌ها تخلف است، گفت: چراکه نمی‌توانیم اصالت آنها را تضمین کنیم.  

جمشیدی همچنین درباره تبلیغات داروهای مختلف در عطاری‌ها گفت: باید توجه کرد که هرگونه تبلیغ در عطاری‌ها از جمله تبلیغ داروهای مختلفی تحت عنوان چاقی، لاغری و ... پشت شیشه عطاری‌ها ممنوع است و عطاری به هیچ عنوان نباید دارو بفروشد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار