مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران گفت که روستای ' یوش ' زادگاه ' نیما یوشیج ' ، پدر شعر نو ایران به عنوان روستای هدف گردشگری ، بازسازی می شود .
کد خبر: ۴۱۶۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۸ 01 May 2017
 فارس، یوش در پنج کیلومتری بخش بلده شهرستان نور واقع است و گردشگران از 2 مسیر جاده هراز و کندوان به آن دسترسی دارند.
 
یوش علاوه بر زادگاه نیما ، روستایی مولد در تولیدات محصولات کشاورزی و دامی و صنایع دستی است .
 
خانه نیما یوشیج ، برج کیا داوود، ، رودخانه یوش ، کوچه باغ های بکر ، ارتفاعات زیبا ، باغ های میوه ، چشمه های بالامحله ، پائین محله و چشمه سر ، خانه های تاریخی میرزا مهدی خان و باغ شاه از جاذبه های گردشگری یوش است.
 
سید مجید هاشمی در نشست خبری در ساری افزود : بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با حفظ بافت و معماری روستایی ، طرح های زیر بنایی و احیاء و باز سازی را در روستاهای هدف گردشگری از جمله یوش انجام می دهد.
 
وی با بیان اینکه تا کنون 6 روستای مازندران به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب و طرح های مختلف زیر بنایی عمرانی و باز سازی در آنها صورت گرفته است ، اظهار داشت : در حال حاضر کار عمرانی در سه روستای هدف گردشگری در شهرستان های بهشهر و نکا در حال اجراست.
 
هاشمی با اشاره به اینکه تمام هزینه های عمرانی این روستاها را دولت متقبل می شود ، خاطر نشان کرد : به طور یقین زمین فروشی در این روستاها وجود ندارد و همه اهالی روستاهای گردشگری با هدف ارائه خدمات گردشگری فعالیت می کنند.
 
وی با تاکید بر این که تمامی روستاهای مازندران ظرفیت گردشگری دارند ، گفت : بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به متقاضیان ساخت سوئیت های گردشگری و تولیدات صنایع دستی در روستاها تا سقف 200 میلیون ریال تسهیلات با کارمزد کم پرداخت می کند.
 
** بازگشت تعصب حفظ زمین های روستایی  
 
مدیرکل بنیاد مسکن مازندران گفت : امروز روستائیان مازندران به این نتیجه رسیده اند که به جای فروش زمین به غریبه ها ، می توانند با تولیدات کشاورزی و صنایع دستی در کنار ارائه خدمات به گردشگران در روستاها می توانند درآمد خوبی داشته باشند.
 
وی افزود : با این که در 2 دهه اخیر پای بسیاری از تهران نشینان ، اصفهانی ها ، شیرازی ها و حتی تبریزی ها با خرید زمین های روستائیان به قیمت زیاد در این مناطق باز شد ، اما این روند  به مراتب کم شده است.
 
هاشمی علت مهم بی رغبتی روستائیان مازندران در فروش زمین را علاوه بر بهبود درآمد آنان از محل کشت و کار ، سختگیری های قانونی و تشدید نظارت برای برخورد با تغییر غیرمجاز کاربری اراضی دانست .
 
وی گفت : مهم ترین نشانه سختگیری و برخورد با تغییر غیرمجاز کاربری اراضی روستاها ، مراجعات زیاد به بنیاد مسکن و امور اراضی جهاد کشاورزی برای درخواست تغییر قانونی کاربری است .
 
استان مازندران سه میلیون و 200 هزار نفر جمعیت دارد که 43 درصد آنها در روستاها زندگی می کنند.
 
بر اساس آمار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، 2 هزار و 345 روستای استان بالای 20 خانوار جمعیت دارد و دارای رح هادی روستایی هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار